Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wit-Rusland - Forum Wereldfietser

Wit-Rusland

Een paar vragen over Wit-Rusland:

1. Hoe kom ik in aan een uitnodiging, die vereist is voor een visum? Ik wil zelf mijn reis samenstellen, dus geen arrangement o.i.d. boeken. Ik regel mijn reis zelf wel. Ik kan nergens iets vinden, behalve hele dure bemiddelaars. Ik wil gewoon zelf een hotel boeken, conform prijspeil Wit-Rusland, en een uitnodiging krijgen. Waar kan dat?

2. Is er echt maar één grensovergang waar je fietsend over kan? Deze grensovergang ligt erg noordelijk. Is het niet mogelijk om lopend met de fiets aan de hand vanuit Polen in Brest te komen?

3. Ik heb gelezen dat je 50 kg mag meenemen aan bagage. Daar boven betaal je een (dure) heffing. Stel ik reis met de trein Wit-Rusland binnen. Telt de fiets dan mee als bagage?
Wit Rusland is meer en meer een afschuwelijke politiestaat in oude Sovjet stijl. Vandaag las ik in de krant dat het bezoeken van buitenlandse websites er nu strafbaar is.
Wim
Een bijzonder land dus om te bezoeken. Visum is alleen een beetje ingewikkeld
Toevallig vond ik net een reisverslag door oa Wit-Rusland, van een Zweed op de fiets, afgelopen zomer. Tis ook in het engels geschreven.

http://www.cykelupplevelser.n.nu/

Heb zelf alleen nog maar de foto's bekeken en er staat heel aardig :
"If you want to ask me a question, give suggestions for interesting places along my route, or anything else ..."

Misschien heb je er wat aan?
Het is erg handig als je de officiële uitnodiging laat regelen door een reisbureau, vaak goedkoper dan er zelf eentje regelen.

Fiets in de trein is uit den boze, mits je een aardige reisagent kent die het voor je wil regelen, dat wil zeggen extra betalen.

Je zult dan de fiets uit elkaar moeten halen en in een tas of doos doen, dan hoort t bij bagage.

Een andere oplossing in plaats van visa, is een transit - als je verder wil om naar Rusland te gaan.

Zo krijg je tijd om uit de trein te stappen en te fietsen.

Je moet dan wel het land op tijd uit zijn, anders heb je een probleem.