Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bevestigen van klamboe - Forum Wereldfietser

Bevestigen van klamboe

Er zijn al vele vragen de revue gepasseerd m.b.t. het gebruik van een klamboe. Omdat ik bij voorkeur in Azië fiets, is het gebruik van een klamboe voor mij onontbeerlijk. Het probleem is hoe ik zo'n klamboe moet ophangen. Ik slaap bij voorkeur in goedkope onderkomens en gebruik dus geen tent. Aan het plafond met touwen ophangen is haast onmogelijk. Mijn klamboe is eerder geschikt om in een tent te gebruiken dan in een slaapkamer. Kortom hoe lossen jullie dat op? :oops:
Vaak zitten er al spijkertjes aan de muur of plafons waar je hem aan kunt ophangen.
Anders waslijn van de ene kant naar de andere kant en hem daaraan bevestigen. Desnoods nog een xtra draadje eraan om de hoogte te overwinnen. Veel plezier Wim!
Altijd een haakje met draadeind meenemen. Kwestie van schroeven in het plafond en klaar...('s morgens niet vergeten het haakje er weer uit te draaien:))
pff afgelopen jaren heeeeel veeel in azie geweest maar gebruik eigenlijk nauwelijks een klamboe. Veelal wat deet en de kooltjes die je in elke buurt'super' kunt kopen.
En de fan goed richten, die kleine krengen hebben daar een hekel aan.

Mocht je idd klamboe meenemen dat ook wat touw, haak(jes) en schroeven. NAtuurlijk je crea- en inventiviteit. Veel plezier.
nvt
:D Bedankt jullie allen, ik zal het komend fietstocht uitproberen. Moet lukken!!
Wim Tjan schreef:Er zijn al vele vragen de revue gepasseerd m.b.t. het gebruik van een klamboe. Omdat ik bij voorkeur in Azië fiets, is het gebruik van een klamboe voor mij onontbeerlijk. Het probleem is hoe ik zo'n klamboe moet ophangen. Ik slaap bij voorkeur in goedkope onderkomens en gebruik dus geen tent. Aan het plafond met touwen ophangen is haast onmogelijk. Mijn klamboe is eerder geschikt om in een tent te gebruiken dan in een slaapkamer. Kortom hoe lossen jullie dat op? :oops:
creativiteit is het beste middel!
Om die te helpen kun je een klosje nylon draad meenemen. Je kunt dan een mooi web door de kamer maken (scharnier raam, schanier deur, lamp, tafeltje). Ik heb vaak mijn fiets gebruikt door deze aan het voeteneinde neer te zetten (heb je al twee punten) dan bij hoofdeinde die twee bezems uit de gang lenen en klemmen tegen de muur en voilà een vierpuntsophanging! Een klamboe met vierpuntsophanging is wonderlijk genoeg makkelijker op te hangen dan een 1 puntsophanging. Het plafond is vaak te hoog om even een schroefde in te draaien. En bovendien lig je met een 1 puntsophanging vaak met je neus in het net.

Die antimuskieten spiralen zijn niet bevorderlijk voor je gezondheid (fijn stof, CO enzovoort).

Sjirk
@Sjirk :lol: Wanneer je last van CO krijgt dan door een kooltje weet ik niet waar jij slaapt... Fijnstof van een kooltje is mijn inziens ook wel erg ver gezocht en daarentegen krijg je daar in een grote stad per minuut meer van binnen dan door zo'n kooltje (denk ik, niet wetenschappelijk onderzocht)..

Denk dat het allemaal wel goed komt en dat net wel wordt opgehangen. :wink:
We nemen meestal wel een klamboe mee naar Azië maar gebruiken die zelden. Inderdaad gedoe met ophangen en onder een klamboe is het ook nog eens benauwder dan het meestal toch al is op de kamer. Veel handiger en even effectief is zo'n Bayer elektrische muggenverdelgingsstekker die je daar overal in de supermarkten kunt kopen. Alleen als de stroom uitvalt ben je zuur, en wat het effect op de gezondheid is van de stekkerdampen weet ik niet.
Ervaring van mij leert dat een kamer met AC het meest effectieve middel is, maar daar betaal je ook meer voor. En aangezien de "zuunigheid" mij met de paplepel is ingegoten gaat mijn voorkeur naar de klamboe. Ik wil nl voorkomen, dat ik voor de tweede keer gestoken :twisted: word door de mug die de dengue virus overbrengt.
Met enkele meters dun touw en enkele stukjes duck tape kom je al héél ver... om maar te zwijgen over alle andere gevallen wanneer duck tape handig is...