Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke smartphone is het best geschikt voor Amerika? - Forum Wereldfietser

Welke smartphone is het best geschikt voor Amerika?

Hoi allemaal,

ik denk erover om in 2012 de TransAm te rijden (zie: http://www.adventurecycling.org/routes/ ... erica.cfm). Omdat ik zo weinig mogelijk spullen wil meenemen, zoek ik een smartphone waarmee ik een goede gps-functie heb, mijn weblog kan bijhouden, redelijke snel internet heb, een e-readerfunctie en natuurlijk muziek kan beluisteren. O ja, ik moet er ook mee kunnen bellen. Heeft iemand ervaringen of tips? Alvast bedankt!
Zou smartphone niet als main gps gebruiken (waterdichtheid, crashbestendigheid, en stroom/accuduur) . Snelheid internet hangt niet heel erg af van de telefoon,
http://www.bright.nl/telefoon-top-vijf
Specifieker antwoord op je vraag welke smartphone geschikt is voor Amerika. Als je wilt bellen en/of mobiel internetten moet je er op letten dat je toestel alle of zoveel mogelijk mobiele standaards ondersteund. Volgens mij heet dat quad band. Je bent dan het best verzekerd van dekking (let op roaming dus duur).
Wat betreft gebruik internet e.d. is het interessanter om daar een mobieltje aan te schaffen.Weet je zeker dat je een toestel hebt dat geschikt is voor het Amerikaanse netwerk (is dus weer anders dan het Europese)
Je gesprekskosten zijn dan oo lager.
Niet meteen op de luchthaven gaan shoppen maar in de dichts bijzijnde stad. Ook dat is een stuk goedkoper. Eentje kopen moet lukken. In Amerika lijkt een mobieltje wel haast aan het hoofd te groeien.

Groet Erik
Met de meeste smartphones kun je tegenwoordig overal ter wereld allesdoen. Roaming is prijzig, maar veel etablissementen zoals starbucks, mcdonalds etc etc hebben gratis wifi en dat gast niet ten koste van je datapakket.
Internet is in elke bieb gratis.
Als je een duurdere smartphone met data pakket in de states aan wil schaffen moet Je aan kunnen tonen in de states te wonen. Losse iphone 4 gs $600, een 3gs is een stuk goedkoper.
Buiten de steden is er zeer vaak matige tot geen dekking!

Walter
Dank voor alle tips. Ik lees geen voorkeur voor een Apple of android-toestel. Is dat er wel v.w.b. gebruik in the States? Ik zit te denken aan android.

De nieuwe Nokia Lumia schijnt weer veel (gratis) kaarten aan boord te hebben. Hoe zit dat met android? Downloadbaar? Maar hoe? waar?
Ik zou geen iphone nemen omdat je tijdens fietsen een robuuste telefoon wil hebben; er zijn diverse android telefoons die waterdicht en stootvast zijn; de iphone is dat afaik niet. Het kost echter wel aardig wat werk om alles te krijgen zoals je wil, verwacht geen kant en klare oplossing; daar staat tegenover dat vrijwel alles mogelijk is. Van kant-en-klare navigatie applicaties waar je voor moeten betalen tot gratis opensource openmap applicaties waar je hetzelfde mee kunt.
Als je in Amerika een Android koopt heb je kans dat je er een backdoor (spionage software) op hebt zitten, is recentelijk veel in het nieuws geweest. Die software zit trouwens ook op de iPhones maar staat standaard uitgeschakeld. Het nadeel van deze software is niet alleen je privacy maar dat het je mogelijk ook op kosten jaagt. Je krijgt deze software modules er alleen uit als je je toestel root, waarmee de garantie vervalt.

Dan kun je misschien beter in Nederland een simlock vrije Android kopen en daarmee naar de US gaan. Zijn tegenwoordig allemaal tri- of quadband wat gewoon moet werken. In de US koop je in de supermarkt gewoon een simkaartje voor een paar $, handig voor noodgevallen. In de vreemdste uithoeken van de wereld hebben ze Wifi dus en in de US dus ook, goedkoop / gratis bellen en internetten. Neem ook een extra Micro-SD kaartje waarop je je telefoongeheugen op backupped, zonde als al je fotos verloren gaan. Ik had tijdens mijn laatste tocht een defect op mijn SD kaart. Beter 5 kleine kaartjes dan 1 grote qua capaciteit
thx allemaal. Jeetje, een simpel fietstochtje (nou ja...) blijkt aspecten van een spionagefilm in zich te hebben. Spannend! Zonder gekheid, het beeld wordt steeds duidelijker. Toch nog een vraagje: hoeveel MB is handig op je simkaart (in VS gekocht) voor normaal gebruik (als het kan wifi en als het niet kan op de simkaart een beetje bloggen, af en toe 's bellen, dat werk)
Anderhalf jaar geleden reed ik de Northern Tier. Ik kocht bij de Walmart voor 10 dollar een mobiel dat toegang had tot meerdere (alle?) netwerken. Volgens de documentatie was hij bruikbaar in bijna de hele VS, maar in de praktijk viel dat heel erg tegen. Alleen in steden en in de omgeving van snelwegen had ik bereik. Datzelfde gold overigens voor het Nederlandse quad-band-toestel dat ik bij me had.
Groet,
Robert
Ik had een tijdje terug een triple band telefoon van de KPN die het volgens de KPN in de VS moest doen. Mooi niet (ook niet in grote steden en op grote vliegvelden), en bij terugkeer hadden ze bij de KPN ook geen zin om uit te zoeken waarom het ding het niet deed. Quadband is toch wel nodig in de praktijk, denk ik.
Wim
Nogmaals de dekkng in de states is buiten de steden vaak matig tot nul. Bij matige dekking geen toegang tot het 3g netwerk.

Iphone/ droid is een persoonlijke keuze.

Verizon en att zijn grote telecomboeren die prepay aanbieden en goede nationale dekking bieden. onbeperkt data en nationaal bellen $50/ mnd; internationaal bellen in deze pakketten vaak goedkoop.

Let ook op de levensduur van de batterijen van smartphonesivm de oplaadmogelijkheden.

Walter
Ik heb in de zomer 2011 de Transam gefietst, en bij de start in Yorktown heb ik daar een fiets gekocht en een Amerikaans mobieltje. Vooral dat mobieltje kostte heel veel tijd, de verkoper kreeg het nauwelijks aan de gang. Een Nederlands adres was het probleem. Het heeft me veel geld gekost, ik moest in de shop ca. 120 dollar betalen aan beltegoed en een toestel wat heel snel leeg was. En dekking was vrijwel nul gedurende de hele route, alleen in Pittsburg Kansas heb ik de telefoon echt nodig gehad. En daar werkte het gelukkig wel, ik moest op vrij korte termijn daar weg zien te komen. Dit door de tornado van Joplin waar ik maar 20 mijl vandaan was.
Onderweg heb ik veel meer profijt gehad van mijn Iphone, niet dat ik daar veel dekking mee had. Maar wel wifi kunnen gebruiken. Ik had zelfs regelmatig wifi in stadsparken waar ik sliep. Er is in de VS één motel zonder wifi en dat heb ik gevonden. Maar verder in ieder motel wifi gehad.
Ik heb de telefoon niet gebruikt voor de navigatie. De Garmin 60CSX was daar veel beter voor geschikt. En die gebruikte ik niet voor de route, daar had ik mijn kaarten voor. De GPS was meer voor de fun, hoe hoog ben ik, hoeveel km moet ik hemelsbreed nog fietsen, en dat soort dingen.