Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goedkoop internet (+ bellen/sms) in heel de wereld - Forum Wereldfietser

Goedkoop internet (+ bellen/sms) in heel de wereld

nvt
dit is net zo iets;

http://www.droam.nl/
Of je gebruikt gewoon het ingebouwde modem op je laptop / GSM. Dat is gewoon de goedkoopste oplossing, je moet alleen een lokale provider zoeken of van iemand een accountje lenen. Ik heb dat vroeger veel gedaan.

Even op de site van de Harry Mens oplossing gekeken: toch nog zo'n 10 euro per dag / 30 MB bij de voordeligste deal. Is wel wat goedkoper maar ik geloof dat ze hier zelf behoorlijk van smullen. Niet echt beter dan de praktijken van de gemiddelde Telco :(

Let wel dat over GSM je een beperking hebt tot de bandbreedte van het datakanaal en dat is zo'n 64kbit/s, daar gaat nog de encapsulatie vanaf. Lijkt me dat de genoemde oplossing een verbindingssnelheid van rond de 7kbyte/sec oplevert ?? Dus beduidend trager dan wanneer je 3G / 4G enz gebruikt.
nvt
Lichtelijk OT:
Zit je toevallig bij T-Mobile, dan kun je voor 10 euro per maand een Internet Europa abonnement afsluiten; dan mag je per maand voor 500 Mb aan data verstoken binnen de EU en Zwitserland en dat is zelfs bij redelijk intensief gebruik ruim voldoende. Je zit er wel voor de rest van je abonnement aan vast (dus als je het aan het begin van een jaarabonnement afsluit kost het je 120 euro incl. btw), maar als je regelmatig in Europa rondfietst, is dat nog altijd een koopje en ben je van al je mobiele internetzorgen verlost.
peter de rijk schreef:Lichtelijk OT:
Zit je toevallig bij T-Mobile, dan kun je voor 10 euro per maand een Internet Europa abonnement afsluiten; dan mag je per maand voor 500 Mb aan data verstoken binnen de EU en Zwitserland en dat is zelfs bij redelijk intensief gebruik ruim voldoende. Je zit er wel voor de rest van je abonnement aan vast (dus als je het aan het begin van een jaarabonnement afsluit kost het je 120 euro incl. btw), maar als je regelmatig in Europa rondfietst, is dat nog altijd een koopje en ben je van al je mobiele internetzorgen verlost.
Is ook belangrijk dat ze even onderscheid maken dat "Europa" iets anders is dan de "Europese Unie". Zo vielen mijn datakosten bij een NL provider 10x zo hoog uit, niet omdat ik Europa was uitgeweest maar omdat ik binnen Europa in een land zat dat nog niet tot de EU behoorde. Als je op een paar maanden door 10 landen heenfietst ben je er niet zo mee bezig om het per deelstaat allemaal te gaan opzoeken. Maar nu weet ik beter:)
Ja, Kroatië (tot 2013) en Turkije zijn wat dat betreft als populaire vakantiebestemmingen forse instinkers.
Overigens vallen ook Noorwegen en IJsland (naast Zwitserland) als niet-EU-landen toch onder de EU-zone 1-tarieven en geldt het T-mobile Internet Europa-abonnement er dus.
nvt
Beste Langslaper,
Het spijt me je wakker te moeten maken, maar ik ben de initiatiefnemer van MyPrivateHotspot en ik zou even een kleine correctie willen noteren op jouw input: Bij aankoop van een week- of maandbundel gaat de prijs per MB terug naar minder dan 30ct. Dit is 90% minder dan wat men rekent binnen de EU (€3,50/MB) en 97% minder dan wat gerekend wordt buiten de EU (€9,90/MB).
Wat snelheid betreft: we praten over 3G met een maximale snelheid van 7,2 mbps dus dat is net zo snel als thuis.
Ik ben blij dat je met de fiets-gemeenschap over MyPrivateHotspot praat, want het is denk ik de ideale oplossing voor grens-overschrijdend verkeer!

Andere tip:
Maxroam Global Sim heeft hoge voice tarieven en ook hoge data tarieven in sommige landen.
De beste oplossing is: datasim-only voor data verkeer en Yackie's slimmesim voor goedkoop voice verkeer.
Alles te vinden op de genoemde site van myprivatehotspot.com

John Boot

Sjeng Langslaper schreef:Of je gebruikt gewoon het ingebouwde modem op je laptop / GSM. Dat is gewoon de goedkoopste oplossing, je moet alleen een lokale provider zoeken of van iemand een accountje lenen. Ik heb dat vroeger veel gedaan.

Even op de site van de Harry Mens oplossing gekeken: toch nog zo'n 10 euro per dag / 30 MB bij de voordeligste deal. Is wel wat goedkoper maar ik geloof dat ze hier zelf behoorlijk van smullen. Niet echt beter dan de praktijken van de gemiddelde Telco :(

Let wel dat over GSM je een beperking hebt tot de bandbreedte van het datakanaal en dat is zo'n 64kbit/s, daar gaat nog de encapsulatie vanaf. Lijkt me dat de genoemde oplossing een verbindingssnelheid van rond de 7kbyte/sec oplevert ?? Dus beduidend trager dan wanneer je 3G / 4G enz gebruikt.