Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Uitgelezen: Wegwerkzaamheden - Forum Wereldfietser

Uitgelezen: Wegwerkzaamheden

Harry Wagenaar
Wegwerkzaamheden (Stof voor thuisblijvers)
Uitgeverij Boekenplan
ISBN: 9789081817400

Op het forum zag ik dat Harry een boek heeft uitgegeven. Besteld, ontvangen en gelezen.

Het boekje ziet er verzorgd uit. Een beetje als het Boekenweekgeschenk. Hetzelfde formaat, harde kaft en mooi gedrukt. Dat is alvast een pluspunt. Maar dan de inhoud...
Het zijn een verzameling korte essays of columns over onderwerpen die Harry tijdens zijn reizen hebben bezig gehouden. Aan de plekken te zien, waar het zich afspeelt, heeft Harry behoorlijk wat gereisd. Soms komt er een fiets in voor en soms een tent. En daar houdt, voor mij, de link met fietsen op. Het zijn op zich mooi geschreven verhaaltjes maar, naar mijn gevoel, probeert Harry teveel literatuur te schrijven. Ik ben niet zo van de literatuur. Ik ben meer van de reisverhalen. Ik had hier ook een reisverhaal verwacht. Dat is natuurlijk een probleem van mij; die verwachtingen.
De teksten komen op mij iets te gekunsteld over. De zinnen zijn te mooi, de woordkeus is té perfect. Harry vertelt van het mooiste dorpje, een treinreis in een wagon die hem wakker houdt, een restaurantje waar hij bijzonder gegeten heeft. Hij stelt zich daarbij vaak op als observator. Hij beschrijft de situatie en wat het met hem doet. Hij analyseert de mensen, gevoelens en mijmert over de situaties. En daarbij worden genante situaties en gedachten niet vermeden. Meestal heeft hij hier tussen de anderhalf en tweeënhalve bladzijde voor nodig. De verhaaltjes lezen gemakkelijk maar soms weet ik niet goed wat ik ermee moet. Wat dat betreft is het inderdaad ‘stof (tot nadenken) voor thuisblijvers’.
Ik heb er geen spijt van dat ik het gekocht en gelezen heb, maar in de boekenkast komt het niet tussen mijn fietsboeken te staan.

Afbeelding
HansvanderVeeke schreef:Ik had hier ook een reisverhaal verwacht.
Achterkaft: "Een bundeling van korte reisverhalen en columns"
HansvanderVeeke schreef:Ik heb er geen spijt van dat ik het gekocht en gelezen heb, maar in de boekenkast komt het niet tussen mijn fietsboeken te staan.
Dat zal Harrie een mooi compliment vinden :D :wink:
Leon
Mijmeren tijdens het fietsen is voor mij nu juist heel herkenbaar. Leuk dat Harry dat op papier weet te krijgen.
Jeetje het boek van Harry loopt als een trein! Het is nu al verfilmd. :)


[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/41986103[/wfvimeo]
:P SUPER :!: :!: :!:

- dat je zo'n boek kunt schrijven 8)
- en dat je zo'n promotiefilmpje kunt maken :twisted:

succes beide!
Fokko
Bedankt ook namens Harry! 8)
(waarvoor is het duiveltje?)
Бlanche schreef:(waarvoor is het duiveltje?)
Volgens de neefjes van Fokko staat dat voor Vet, Cool, etc :)
HansvanderVeeke schreef:Ik heb er geen spijt van dat ik het gekocht en gelezen heb, maar in de boekenkast komt het niet tussen mijn fietsboeken te staan.
Grappig, iedereen leest zijn eigen verhaal. Als ik het lees denk ik alleen aan het reizen op een fiets ergens ver weg en wat er dan met je of om je heen gebeurt.