Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Couchfietsen - Forum Wereldfietser

Couchfietsen

Beste Wereldfietsers,
'k zit al een tijdje met een idee voor de site van de wereldfietser.
Wat zou je denken van een soort 'couchsurfing-pagina' op de site.
Mensen die graag een rondje Nederland, België, of welk land dan ook waar er wereldfietsers verspreidt zijn willen rijden zonder hotels of tentje, kunnen eventueel bij andere wereldfietsers op bezoek. Wie gastvrij is ingesteld en bereid is fietsers voor een nachtje een zetel, bed of stukje grond voor een matje te bieden kan zich dan opgeven en verschijnt dan op een kaart van Europa. Zo kan men de fietsreis voorbereiden via verschillende wereldfietsers. Klikt men op het icoontje, kan men zien wie er woont (bij benadering, wereldfietsers op vakantie vormen anders een makkelijk doelwit voor inbraak e.d.), Wat hij of zij te bieden heeft en een link om een PB'tje te sturen. Het concept lijkt me vrij simpel, maar het blijven bestaan zal vooral afhangen van de gastvrijheid van de mensen en de beleefdheid van de mensen die er gebruik van maken. Het proberen waard?
Een voorstel hoe het er uit zou kunnen zien:
Nieuw woord voor de wereldfietsers: "couch-fietser"?
Afbeelding
Ps.: Steeds fijn nieuwe mensen te leren kennen en (fiets)verhalen uit te wisselen...
nvt
Het idee lijkt me erg goed en ik geloof dat het niet al te moeilijk te maken is in drupal.
Om een idee te krijgen van hoe dit er uit zou kunnen zien is: http://www.njn.nl/kalender/gmap.
En dan natuurlijk de activiteiten door leden vervangen.
In Nederland zijn al 201 bikecouch-adressen, namelijk op warmshowers.org
Dat is gratis voor de gast. Het voordeel is dat dit al een zeer internationaal georiënteerde organisatie is. Het levert je leuke contacten op.
Maar misschien wil je toch iets anders.
Eerlijk gezegd spreekt mij vrienden op de fiets niet zo aan. Het is te commercieel.
Goed idee !, maar er is ook al een (internationale) couchsurfing speciaal voor fietsers namelijk de "warmshowerlist".
Zoals de naam al aangeeft moet je minimaal naast de gratis slaapplaats een warme douche aanbieden, het is natuurlijk verder uit te breiden met ontbijt etc. We zijn er zelf ook al jaren lid van en het heeft tot leuke contacten opgelevert met fietsers uit verschillende landen.

Ben & Ingrid