Ik rij met een Nitto Noodle Bar van 46 cm breed. In vergelijking met de Woodchipper is de drop veel groter, een cm of 10-12. Ook onverhard bevalt dat stuur prima. Ik heb geen klachten wat betreft controle o.i.d. Sterker nog, in afdalingen, ook onverhard, duik ik onderin de beugels. Dat geeft een heerlijke controle, mijn fiets doet precies wat ik wil en voelt heel zeker en betrouwbaar aan. In asfaltafdalingen vergeet ik soms bijna dat ik niet op een racefiets met bagage zit, maar op een volgepakte fiets. Tegen de wind in is het natuurlijk ook lekker om onderin te rijden, op de uiteinden van het stuur, bij de bar end shifters, zoals dat bij de Woodchipper ook wordt genoemd in de review. Als het dan wat actiever wordt, schuif je je handen weer verder naar voren, bij de remgrepen.
Ik vind het trouwens wel een mooi ding, die Woodchipper. Desondanks heb ik destijds voor de Noodle Bar gekozen vanwege de mooie klassieke looks.
Die 46 cm breedte van de Woodchipper, gaat dat over de afstand tussen de remgrepen of de bar ends?
Denk bij een ombouw wel even om de compatibiliteit van remgrepen en remmen.