Hoewel ik een oude zwarte Giant in ons 2e huis in Zweden heb staan, neem ik soms wel mijn eigen gele Giant van huis mee daarnaar toe. Hij rijdt veel prettiger. Gaat makkelijk met afgenomen voorwiel in onze Dacia Logan MCV. Er is ruimte zat voor nog twee fietsen. Voor het laatst in oktober 2010, waar deze foto is genomen. De auto ging mee op de veerboot Kiel-Göteborg retour. Die paarse pakken (44 stuks) links op de foto is van de superheerlijke koffie van Löfbergs Lila, daar kan geen enkel Nederlands koffiemerk aan tippen!
Je auto zomaar in een dorp of kleine stad parkeren gaat tegenwoordig moeilijker, ik lees vaak Zweedse kranten, hoor! Ook zijn Oost-Europese criminelen in Zweden niet onbekend. Zien ze een Nederlands of ander vreemd nummerbord en dan heb je zo een ingeslagen ruit. Dit overkwam een echtpaar uit Gent (België) dat bij ons in Zweden op bezoek ging. Hun auto stond onderweg voor een motel, al hun kleren weg behalve wat zij droegen. Vooral Malmö moet je vermijden, veel criminaliteit door allochtone jongeren daar.