Ik gebruik mijn vakantiefiets niet alleen voor de vakantie, maar ook voor mijn woon- werkverkeer en dat is 40 km per dag door de polder. Nu heb ik sinds september een tweedehands Koga Traveller uit 2006 die me heel goed bevalt, maar waar ik toch een probleem mee heb. De fietspaden in de polder waar ik doorheen fiets zijn niet altijd even schoon, zeker niet in deze tijd van het jaar. Door die takjes, bladeren, modder en schapenkeutels lopen mijn versnellingskabels -die onder de bottom bracket doorlopen- vast. Het wisselen van versnelling kan dan nog wel, maar het duurt heel lang voordat de ketting daadwerkelijk om een ander blad wordt gelegd. Als ik thuiskom, borstel ik alles schoon en werkt het weer naar behoren.
Nu vraag ik mij af of meerdere mensen dit probleem hebben en wat jullie eraan doen? Zou het monteren van een ouderwetse spatlap soelaas bieden? En kan dat zomaar op die plastic SKS spatborden?
Nu vraag ik mij af of meerdere mensen dit probleem hebben en wat jullie eraan doen? Zou het monteren van een ouderwetse spatlap soelaas bieden? En kan dat zomaar op die plastic SKS spatborden?