Ik heb me inmiddels redelijk uitgebreid ingelezen hier. Wat ik wil is een goede fiets. Wat wij doen is op vakantie gaan met de fietsen. Nog neit zo vaak, een tweeweekse tocht door Nederland achter de rug, en een aantal dagtochten met de fietsen in de Champagne en Bourgogne. Verder gebruiken we de fietsen voor alles, het hele jaar door. Ook voor woon-werk verkeer (nu nog 16 km. per dag, wordt binnenkort ws. 35 km. per dag) en voor de weekboodschappen (alles volgeladen, 7 km. van huis).
We hebben in de zomer een bezoek gebracht aan de Vakantiefietser, hebben het stuk van Wim uitgebreid doorgenomen, en doen het nu dus al een jaar met twee Gazelle stadsfietsen met 8 versnellingen. En dat kan.
Maar we willen toch wel echte vakantiefietsen. We hebben ons al beperkt in de keuzes:
- 28"
- rohloff
- naafdynamo
Maar verder zien we het gewoon niet. Koga signature, Santos. Dat zijn nu de keuzes van mijn vrouw (Koga) en mij (Santos).
En dan zien we de fyts verschijnen, van Gaastra. Mooi, strak, betaalbaar.
Dus de vraag van ons: wat zijn de nadelen van een fyts tov de koga of santos? Wat zijn de grootste verschillen? Ik begrijp dat de fyts een idworx is, die goedkoper is geprijsd en een wat zwaarder frame heeft?
Nou weeg ik 94 kg., dus een stevige fiets is een vereiste.
Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?
Ik vind het zo ingewikkeld, voor ons is dit een giga-uitgave, twee van deze fietsen. We willen dan ook niet over een jaar denken: 'hadden we maar'
We hopen dat we na ontvangst van de 13e maand genoeg gespaard te hebben om serieus te gaan kijken...
We hebben in de zomer een bezoek gebracht aan de Vakantiefietser, hebben het stuk van Wim uitgebreid doorgenomen, en doen het nu dus al een jaar met twee Gazelle stadsfietsen met 8 versnellingen. En dat kan.
Maar we willen toch wel echte vakantiefietsen. We hebben ons al beperkt in de keuzes:
- 28"
- rohloff
- naafdynamo
Maar verder zien we het gewoon niet. Koga signature, Santos. Dat zijn nu de keuzes van mijn vrouw (Koga) en mij (Santos).
En dan zien we de fyts verschijnen, van Gaastra. Mooi, strak, betaalbaar.
Dus de vraag van ons: wat zijn de nadelen van een fyts tov de koga of santos? Wat zijn de grootste verschillen? Ik begrijp dat de fyts een idworx is, die goedkoper is geprijsd en een wat zwaarder frame heeft?
Nou weeg ik 94 kg., dus een stevige fiets is een vereiste.
Kan iemand er iets zinnigs over zeggen?
Ik vind het zo ingewikkeld, voor ons is dit een giga-uitgave, twee van deze fietsen. We willen dan ook niet over een jaar denken: 'hadden we maar'
We hopen dat we na ontvangst van de 13e maand genoeg gespaard te hebben om serieus te gaan kijken...