Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Radical cyclone(2) als wandel/winkelkar gebruiken? - Forum Wereldfietser

Radical cyclone(2) als wandel/winkelkar gebruiken?

Hoi allemaal,

Onlangs heb ik een radical cyclone (2) gekocht. Op het eerste gezicht een heel leuke en goede fietskar, met de leuke toevoeging dat met de wielen in de achterste wielpositie hij ook als wandel/winkelkar bruikbaar zou zijn.

Echter loop ik bij het eerste gebruik eigenlijk al meteen tegen twee punten op waar ik niet echt goed een oplossing voor weet.
a) Verlichting achter aan de cyclone. Radical geeft desgevraagd aan dat er een lusje aan de tas zit waar een lampje aan gehaakt kan worden. Dat werkt opzich prima als de cyclone goed gevuld is, maar zodra je de cyclone leeg of bijna leeg rijd valt het lampje naar binnen en is het nauwelijks meer zichtbaar.
Heeft iemand anders hier zijn hoofd al over gebroken? En beter nog er ook een praktische oplossing voor verzonnen?
b) Tas vullen als deze in wandel/winkelkar stand staat. Op dit moment is het zo dat de tas in wandel/winkelkar stand bovenaan altijd dicht zit, omdat er stomweg geen rits zit. Wel zit er een grote lange rits van onderaan tot zeg maar het punt waar de stof weer terug loopt naar het frame, maar die rits wil je juist in de wandel/winkelkar stand niet gebruiken want dan valt alles uit de tas.
Ik heb hierover contact gehad met radical en die geven aan dat de nieuwe cyclone(4) tassen een nog langere rits krijgen die ook aan voor/bovenkant van de tas doorloopt tot aan het frame.
Ik denk momenteel dat ik het mooier zou vinden als er een tweede rits in de cyclone geplaatst kan worden waarmee de voor/bovenkant van de tas geopent kan worden, zodat je de boodschappen eenvoudig weg in de tas kunt laten zakken.
Heeft iemand in de wandel/winkelkar stand al gebruiks ervaring, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat ik de eerste ben die hier tegenaan loopt.

Suggesties en hints over hoe de cyclone zo praktisch mogelijk te gebruiken zijn verschrikkelijk welkom.
Hallo nsa (hoe heet je).

Ben v.a. 2006 in bezit van Radical Cyclone.
Heb dit jaar al aangegeven dat de tas een onhandige opening heeft waardoor je de tas niet praktisch kunt stuwen. Radical heeft toen mijn opmerking positief ontvangen en nu blijkt dus dat deze zijn/worden overgenomen.
Ik winkel niet met de RC (laat de RC aangekoppeld voor de winkel). Wandelen is wel praktisch alleen loop je dan bij het terug plaatsen van de wielen tegen het probleem aan dat de bodem van de tas in de weg zit om de as weer in te schuiven. De bodem van de tas zakt immers door.
Ik heb dit opgelost door een bodemplaat aan te brengen van licht materiaal.
Dan kun je de tas ook makkelijker inladen. Zoals je op de foto kunt zien heb in een extra steun (buis) in het midden van het frame aangebracht en vervolgens de plaat met een tyrap vast gezet om schuiven te voorkomen.
Daarnaast heb ik een bananendoos in de tas geplaatst om de spullen praktische in te delen. Je moet de doos wel in de hoeken uitsnijden in de vorm van de tas. Als ik de doos heb gevuld kan ik deze gemakkelijk in de tas schuiven. Ook handig op de camping. Dan kun je de doos uitnemen en in de tent kwijt.
Ook heb ik het gerammel van de uitneembare as (wielen) aangegeven. Rammelt zelfs nog als je de as maximaal hebt aangedraaid, maar daar valt helaas niets aan te doen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mvg
Jan
janenliseth schreef:Hallo nsa (hoe heet je).
In het echte leven heet ik Nico Salfischberger en dat is in het dos (computer) tijdperk afgekort tot nsa omdat bestanden toen nog maar slechts 3 tekens als extensie mochten hebben. :)
janenliseth schreef:Ben v.a. 2006 in bezit van Radical Cyclone.
Heb dit jaar al aangegeven dat de tas een onhandige opening heeft waardoor je de tas niet praktisch kunt stuwen. Radical heeft toen mijn opmerking positief ontvangen en nu blijkt dus dat deze zijn/worden overgenomen.
Hmmm ik heb het gevoel dat ze het rits probleem nog maar half hebben opgelost maar om het echt te beoordelen zou ik afbeeldingen/foto's moeten zien hoe ze het nu precies willen gaan doen. De reden die radical aangeeft om geen rits vooraan de tas te willen hebben snijd overigens ergens wel wat hout, maar tegelijk heb je de bies net zoals op de lange rits nu al zit en regenhoes nog waarmee je de rits kunt afschermen.
janenliseth schreef:Ik winkel niet met de RC (laat de RC aangekoppeld voor de winkel). Wandelen is wel praktisch alleen loop je dan bij het terug plaatsen van de wielen tegen het probleem aan dat de bodem van de tas in de weg zit om de as weer in te schuiven. De bodem van de tas zakt immers door.
Ik had juist het ideaal beeld van de cyclone mee de winkel in, boodschappen bij de kassa afrekenen en direct de cyclone in schuiven. Met cyclone naar buiten, aankoppelen en wegrijden.
Dat doorzakken van de bodem had ik me nog niet gerealiseerd, maar kom je dan niet weg met simpel weg de as iets harder (dieper) erin drukken?
janenliseth schreef:Ik heb dit opgelost door een bodemplaat aan te brengen van licht materiaal.
Dan kun je de tas ook makkelijker inladen. Zoals je op de foto kunt zien heb in een extra steun (buis) in het midden van het frame aangebracht en vervolgens de plaat met een tyrap vast gezet om schuiven te voorkomen.
Vind de gedachte van een stevige bodem(plaat) helemaal niet verkeerd, kun je vertellen hoe je de tussen buis hebt vastgezet?
janenliseth schreef:Daarnaast heb ik een bananendoos in de tas geplaatst om de spullen praktische in te delen. Je moet de doos wel in de hoeken uitsnijden in de vorm van de tas. Als ik de doos heb gevuld kan ik deze gemakkelijk in de tas schuiven. Ook handig op de camping. Dan kun je de doos uitnemen en in de tent kwijt.
Waar ik juist probeer te voorkomen dat ik de cyclone vaak moet in en uitladen heb jij juist dat in/uitladen een stuk vereenvoudigt. Wellicht dat ik daarin in de toekomst met je mee ga doen, maar voorlopig wil ik proberen de cyclone zo min mogelijk in/uit te laden.
janenliseth schreef:Ook heb ik het gerammel van de uitneembare as (wielen) aangegeven. Rammelt zelfs nog als je de as maximaal hebt aangedraaid, maar daar valt helaas niets aan te doen.
Ik moet bekennen dat ik daar nog niet van heb gehoord, maar dat kan ook komen doordat ik met een velomobiel rijd. En die hebben zelf al hun eigen kraakjes en functioneren als een redelijk geluidskast. Wel heb ik gezien dat de er "speling" is in de breedte op de assen. Ik vermoed dat dat komt omdat de kunstoffen afstandbussen niet helemaal strak tegen de laders mogen drukken omdat anders het insteken van de wielen te lastig zou gaan.
janenliseth schreef:Hoop dat je hier wat aan hebt.
Je hints en gebruikerservaringen zijn zeker waardevol, ik zal niet meteen elk idee overnemen maar het is goed om ze te lezen en te weten.
Dankjewel