Additionally, paste this code immediately after the opening tag: carradice - Forum Wereldfietser

carradice

The bikeshow ging op bezoek bij Carradice:

http://thebikeshow.net/another-day-in-carradice/
Ik rijd met de Carradice Super C tassen. Topspul, levertijden zijn een drama trouwens.

(de paddestoelenkwekerijen die onder de naam Ortlieb en Vaude worden verkocht hebben mij nooit kunnen bekoren. *alvast dekking zoekt* :wink: )
Pow,piew, pwwwwwieieieiet!!!!!!!! :wink:
pedalman schreef:Ik rijd, met de Carradice Super C tassen. Topspul, levertijden zijn een drama trouwens.

(de paddestoelenkwekerijen die onder de naam Ortlieb en Vaude worden verkocht hebben mij nooit kunnen bekoren. *alvast dekking zoekt* :wink: )

dan is hier nog wel een club voor je:
http://theleagueofcyclingpurity.wordpress.com/

:D
Prachtige fotoreportage over het echte ouderwetse handwerk.
Het zullen wel mooie tassen zijn maar ik ben uiterst tevreden met mijn zwamzakken.
Bedankt voor de link, Marten.
levertijden zijn een drama trouwens.
Ik had mijn zadeltas, [Nelson] met 1,5 week in huis! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Super mooie tas :D

Afbeelding
Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
Mooi zeg! Is die zadeltas waterdicht of heb je daar een hoes voor oid?
Materiaal is stevig canvas, zoals vroeger de PTT tassen.
De flap die ook langer gemaakt kan worden is met een kunstof materiaal aan de binnenkant afgewerkt. Is natuurlijk niet zo waterdicht dan bv. Ortlieb.
Alleen de uitstraling is voor mij al 10 keer beter dan Ortlieb, mooi natuurlijk materiaal.
Voordeel is dat hij achter/onder me zit en zodoende weinig in de wind/regen komt.

Henk

kunst en fietswerk
Nadeel is dat je min of meer verplicht een spatbord op de fiets moet zetten om het aankoeken van vuil op het canvas te voorkómen.
Nadeel is dat je min of meer verplicht een spatbord op de fiets moet zetten om het aankoeken van vuil op het canvas te voorkómen.
Zonder spatbord zit je tas eerder onder de modder en ook je rug. Modder tot achter je oren zonder spatbord :(

Henk

kunst en fietswerk
Inderdaad een mooie tas. Maar ik moet er ook een beetje om lachen, een zadeltas die zo groot is dat hij moet worden ondersteund met een bagagedrager en die je bijna verplicht om met een spatbord te rijden. En dan heb ik het nog niet over praktische zaken als de tas van de fiets nemen en waterdichtheid.
Pedalero schreef:Inderdaad een mooie tas. Maar ik moet er ook een beetje om lachen, een zadeltas die zo groot is dat hij moet worden ondersteund met een bagagedrager en die je bijna verplicht om met een spatbord te rijden. En dan heb ik het nog niet over praktische zaken als de tas van de fiets nemen en waterdichtheid.
Ze zien er wat ouderwets uit (retro voor sommigen) maar je moet ze niet uitlachen: ze zijn even waterdicht als Ortlieb (maar je kan er wel niet de rivier mee in) en er bestaat een systeem zodat je je tas in één beweging van de fiets haalt. Waarom je verplicht zou zijn een spatbord te gebruiken zie ik niet echt in. Ondersteuning met een draagrek hoeft niet
Ok, ze zijn dus wel waterdicht en makkelijk van de fiets te halen.

Maar ja, die constructie waarbij een tas van ca. tien liter aan de zadelpen trekt (en niet erop drukt zoals een lichaam) is hier al vaker besproken. Ik vind dat geen lekkere constructie. Dan kun je er beter een dragertje onder zetten en als je dan toch bezig bent die tas daar in de lengte richting op zetten.

Overigens zie ik de retro-waarde/schoonheid (mits met bijpassende fiets) er wel van in hoor, alleen lijkt het me niet zo praktisch.
Hij oogt wat zwaar. Kun je vertellen wat deze tas weegt?
HansvanderVeeke schreef:Hij oogt wat zwaar. Kun je vertellen wat deze tas weegt?
32.5 oz. ;)
m-gineering schreef:
HansvanderVeeke schreef:Hij oogt wat zwaar. Kun je vertellen wat deze tas weegt?
32.5 oz. ;)
Klopt het dat dit zo'n 921 gram is?
Dan is hij net zo zwaar als één ortlieb achter-zwam-tas.

Valt me mee.
Tas weegt nog geen kilo, kan wel 32,5 kilo aan bagage in! :wink:
Kijk maar eens wat er in kan....http://www.youtube.com/watch?v=09OJfLKeWM8

En je hoeft er geen spatbord voor te gebruiken, er zijn speciale beugels voor onder je zadel. In Engeland rijden de meeste randonneurs op een racefiets met ook zo'n tas onder het zadel.
Ik heb mijn tas op een Velo Orange dragertje rusten ... zo kan het ook!

Henk

kunst en fietswerk
Zonder spatbord zit je tas eerder onder de modder en ook je rug. Modder tot achter je oren zonder spatbord
Ik gebruik tegenwoordig nooit spatborden en dat wil ik zo houden. In feite werkt een kanotas die in de lengte op het rekje ligt als een soort spatbord.
Mijn punt is dat je een kanotas gemakkelijk schoon krijgt. Een canvastas krijg je niet zo gemakkelijk schoon, was mijn inschatting, maar de Carradice-adepten hebben misschien andere ervaring.
m-gineering schreef: dan is hier nog wel een club voor je:
http://theleagueofcyclingpurity.wordpress.com/
:D
Ik ben al gezakt voor het toelatingsexamen, dat heb ik snel gezien. :lol: