Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 7 speed cassette op een 6 speed hub? - Forum Wereldfietser

7 speed cassette op een 6 speed hub?

Hoi Allemaal,

Mijn boodschappenfiets is uitgerust met 7 speed. Nu is mijn achterwiel helaas kapot gegaan. En ben ik opzoek naar een nieuwe. Ik lees overal dat een 8/9 speed hub wel gaat werken met een 7 speed cassette door er een spacerring op te zetten.
Maar past op een 6 speed hub een 7 speed cassette???

Oh en heeft iemand toevallig nog een stevig wiel liggen geschikt voor een 7 speedcassette, 28 inch, met uitvalnaven. Houd ik me aanbevolen :lol:

Bedankt alvast
Wendy1 schreef:Hoi Allemaal,

Mijn boodschappenfiets is uitgerust met 7 speed. Nu is mijn achterwiel helaas kapot gegaan. En ben ik opzoek naar een nieuwe. Ik lees overal dat een 8/9 speed hub wel gaat werken met een 7 speed cassette door er een spacerring op te zetten.
Maar past op een 6 speed hub een 7 speed cassette???

Oh en heeft iemand toevallig nog een stevig wiel liggen geschikt voor een 7 speedcassette, 28 inch, met uitvalnaven. Houd ik me aanbevolen :lol:

Bedankt alvast
Als het een 6sp cassettenaaf is, is de kans klein dat je er een 7sp cassette op vast krijgt. 6 sp is altijd met uitwendige schroefdraad, een 7 sp cassette
zet je ia vast met een sluitring en inwendige draad
Onze boodschappenfiets had ook een kapot achterwiel, een nieuw wiel kostte 25 euro, we hebben gewoon de oude (nog goede) tandwielen op het nieuwe wiel gezet.
En waar heb je die besteld?
Als ik hier naar de fietsenmaker ga dan kost het me zeker 100 euro.

Oke dan weet ik dat ik niet naar de 6 speed wielen hoef te kijken.
Bedankt voor je antwoord
Wendy1 schreef:En waar heb je die besteld?

Bedankt voor je antwoord
een gewoon 7sp cassettenaaf wiel in basis kwaliteit voor de stationsfiets kost €50 ofzo
Gewoon naar de fietsenmaker met m'n oude wiel zonder band, hij heeft voor mij nog het tandwiel er op geplaatst. Is 2 min werk...
Wendy1 schreef:En waar heb je die besteld?

Bedankt voor je antwoord