Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik vertrek: fietsenzaak openen in Zweden - Forum Wereldfietser

Ik vertrek: fietsenzaak openen in Zweden

Aanstaande zaterdag op Nederland 1 om 21:45 uur, in het programma,
ik vertrek gaat een Nederlander verhuizen naar Zweden om er een fietsenzaak te beginnnen.

Hoop dat het lukt. Weet trouwens niet eens of die zweden ook fiets fanaten zijn.

Mario
supermario schreef:Aanstaande zaterdag op Nederland 1 om 21:45 uur, in het programma,
ik vertrek gaat een Nederlander verhuizen naar Zweden om er een fietsenzaak te beginnnen.

Hoop dat het lukt. Weet trouwens niet eens of die zweden ook fiets fanaten zijn.

Mario
Ben benieuwd, zal ik eens naar kijken, want er zijn in Sverige veel fietsenzaken (cykelbutiker) ter ziele gegaan. Veel sterkte voor hem. Mijn fietshelm van Bell heb ik in Hagfors (Värmland) gekocht bij een grote fietsenzaak. Dit is nu een Forbo linoleumzaak geworden! Ik weet in een straal van 45 km rond mijn Zweedse huis nog maar één cykelbutik: aan de Munkerudsvägen in Munkfors, een rommelige zaak, die tevens landbouwsmederij is. Iets te lange spaken had die man voor mij afgezaagd en schroefdraad afgedraaid en ze zitten nu in mijn zwarte Giant, die daar staat.
In Hagfors zit er ook een een, als je van het westen aan komt rijden aan de rechterkant staat een bordje. Een (blonde) Zweed met stekeltjes haar, en een erg brede borstkast. Als het kan werkt ie buiten in de openlucht aan de fietsen.
hanzefietser schreef:In Hagfors zit er ook een een, als je van het westen aan komt rijden aan de rechterkant staat een bordje. Een (blonde) Zweed met stekeltjes haar, en een erg brede borstkast. Als het kan werkt ie buiten in de openlucht aan de fietsen.
Daar heb ik ook aan gedacht, maar ik ben dit bij mijn vorige bericht vergeten.... Het is aan de weg naar de utsikttorn (uitkijktoren) op Värmullsåsen (427 m). Wij hebben zo vaak gewinkeld in Hagfors, de hoofdplaats van de gemeente waar ons 2e huis staat. Op afgelopen 21 oktober ben ik daar nog in het gemeentehuis van Hagfors Kommun voor een bespreking geweest. Een kouwe dag met rijp op de vegetatie bij ―7°C.
supermario schreef:Aanstaande zaterdag op Nederland 1 om 21:45 uur, in het programma,
Mario
Straks dus, over 10 minuten :wink:
supermario schreef: Weet trouwens niet eens of die zweden ook fiets fanaten zijn.

Mario
Ik heb van de zomer in Zweden dikwijls een verlaten fiets gezien die er al een tijdje stond, midden in de natuur op het fietspad. Of in de berm gegooid. Het leek alsof men met de auto of lopend (drank?) verder was gegaan.

In de grote steden fietsen ze, lijkt me meer.
Wat een lef.
Voor meer informatie http://www.cave-mex.com/cave-mex/hem%20cave-mex.html
Pfffff.
Ze verhuren nu kennelijk ook vakantiehuisjes:

http://www.varmlandvakantie.com/varmland/index.html

Hoe houden die mensen het uit? Financieel gezien dan... :shock:

Volg je dromen inderdaad, maar ik heb het idee dat sommige mensen zelfs vergeten om de pyjama uit te trekken alvorens dat te doen...
Johojo schreef:Hoe houden die mensen het uit? Financieel gezien dan... :shock:
Niet dus 8)
http://www.varmlandvakantie.com/varmland/te%20koop.html
Heb ik gezien, maar dat zegt verder niets. Sinds de opname anderhalf jaar geleden hebben ze de business nog wel uitgebreid. Misschien wel zo verstandig, van die fietsenwinkel kreeg ik een beetje een koelkastenverkopenaanesikmoos idee. :roll:
Johojo schreef:van die fietsenwinkel kreeg ik een beetje een koelkastenverkopenaanesikmoos idee. :roll:
Ja, dapper maar gedoemd te mislukken :wink:
Michael W schreef:
Johojo schreef:van die fietsenwinkel kreeg ik een beetje een koelkastenverkopenaanesikmoos idee. :roll:
Ja, dapper maar gedoemd te mislukken :wink:
Bij het kijken naar de uitzending zie ik heel veel herkenbaars, ons 2e huis ligt ca. 80 km zuidelijker. Ongeveer boven de lijn Sunne-Hagfors is Värmland zeer dunbevolkt en daar ligt Sysslebäck. De rivier Klarälven (langste rivier van Zweden) stroomt ook vlakbij ons langs. Ik kan net zo goed een dealerschap van Rolls-Royce in de rimboe openen. De fam. Groot had zich in Munkfors moeten vestigen, ook in Värmland, waar een fraaie fietsroute ligt en waar het kantoor van "Klarälvsbanan" is gevestigd. Ook had hij gewone fietsen in zijn zaak bij moeten nemen met "costom made bikes" als nevenactiviteit. Mijn vrouw, die ook meekeek, noemt zijn zaak al luchtfietserij....
Martin E. van Doornik schreef:De fam. Groot had zich in Munkfors moeten vestigen, ook in Värmland, waar een fraaie fietsroute ligt en waar het kantoor van "Klarälvsbanan" is gevestigd.
Wat mij altijd het meest verbaasd bij dergelijke programma's is dat ze de taal niet spreken; ze verhuizen naar Spanje, Hongarije of Zweden met een beetje Engels en Duits en denken het daarmee wel te redden.
..Taal niet spreken?..
Het blijft wel tv hè... Luitjes waar alles wel goed geregeld is zul je in dergelijke programma's echt niet tegenkomen :wink:
Ik ben het er ook niet mee eens maar Zweeds is (voor Nederlanders) nou niet bepaald een moeilijke taal om te leren en in de praktijk red je je inderdaad met Engels in Zweden.

(det är helt enkelt lätt att tala svenska)
De mensen die het gemist hebben kunnen het hier alsnog bekijken
De familie Groot heeft twee eigen websites opgezet:

http://www.varmlandvakantie.com/varmland/index.html

en

http://www.cave-mex.com/cave-mex/hem%20cave-mex.html

Een soort Värmlandse m-gineering?

Med vänlig hälsning från Martin
Ik vind het wel super dat je de idealen nastreeft die je voor ogen hebt.

Jammer is dan wel dat er enig plan en voorbereiding ontbreekt.

naar mijn idee:
-geen marketingplan of ervaring hiermee
-geen onderzoek gedaan
-jezelf beperken tot 1 inkomstenbron (heel risicovol)
-te weinig kennis van land

Wat ik gezien heb van de fietsmeting stemde mij ook droevig. Hij maakte enkele cruciale fouten bij de meting. Nu moet ik zeggen dat ze natuurlijk niet alles lieten zien, maar ik mistte in ieder geval een meting onder belasting, dus na het op maat zetten, de controle of het klopt. Je kan zonder dit juist negatief resultaat veroorzaken bij een renner.

Nogmaals, complimenten voor het lefhebben, maar zoiets moet je beter plannen.
Ik heb de uitzending met kromme tenen bekeken. :oops:
Zoals in de uitzending zijdelings ter sprake kwam was de persoon in kwestie er een van "12 ambachten 13 ongelukken" :x
Z,n vrouw en kinderen meeslepend in z,n eigen luchtfietserij.
Had te doen met de zoon :?
Dirk
wie zij kind lief heeft doet het hemdit niet aan.
hoe zal het nu met die jongen gaan?
terug naar nederland en bij oma in de kost?