Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame laten herspuiten - Forum Wereldfietser

Frame laten herspuiten

Hoi,

ik denk erover om mijn frame te laten herspuiten. Heeft iemand hier ervaring mee - waar kan ik dit best (in België) laten doen als ik wil dat het een hoogwaardige laklaag is die erop terecht komt? Tips & Tricks?

Alle hints of doorverwijzingen welkom.
Ik heb hetzelfde plan: Mijn fietsenmaker gaf het advies goed het prijsverschil van een nieuw frame te vergelijken met de kosten van het overspuiten.
Zou je niet terecht kunnen bij een (auto)schade herstel bedrijf? Fiets geschuurd aanleveren dan gewoon met een reguliere autolak laten aflakken. Dat is althans mijn eerste gedachtengang, maar die is wellicht beïnvloed omdat een kennis in de autoschade wereld werkt.
Reinder schreef:Ik heb hetzelfde plan: Mijn fietsenmaker gaf het advies goed het prijsverschil van een nieuw frame te vergelijken met de kosten van het overspuiten.
En hield wijselijk zijn mond over de kosten van alle onderdeeltjes die achteraf niet bleken te passen :D
Thx voor de doorverwijzing, handig.

Ik heb ondertussen prijs gevraagd bij Frank Hoste
185 EUR voor herspuiten
145 EUR voor af- en hermontage

Mocht ik dit laten doen, laat ik het resultaat hier nog wel zien. Heb voorlopig een beetje schrik van die af- en hermontage, want zij zijn vooral koersfietsen gewoon.
Dat is inderdaad fors aan de prijs; je kunt zelf vrijwel alles van het frame afschroeven (kun je het meteen goed schoonmaken) en het kost ongeveer €30 aan materiaal (maar meer kan zeker ook; onder die €145 blijf je vast wel) om een balhoofdstel en trapas te kunnen (de)monteren; als je een kaal frame aanleverd zou herspuiten niet veel meer dan €100-€150,- mogen kosten lijkt me?
Die 145 euro voor hermontage is echt voor niks. Toen mijn frame herspoten was ben ik dagen bezig geweest dank zij alle kleine *****dingetjes waar bij nader inzien toch lak op en in zat en die er niet afwilde. (remnokken in en uitwendig, vork, drageroogjes e.d.)
Leon
Helemaal mee eens Leon. Als uurprijs is het ok maar om daarvoor een hele fiets te demonteren en monteren is eigenlijk verschrikkelijk laag. Diegene die dat aanbiedt kan nog geen eens boter op zijn bammetje smeren. Laat staan zijn gereedschap, ruimte, personeel, verzekeringen, salaris betalen/afschrijven.
Doe voor het spuiten stukjes draadeinde, die lang genoeg uitsteken om ze met een waterpomptang los te draaien, in alle nokken etc.
Scheelt denk ik veel gezeur met schroefdraad waar verf inzit.

Gerd
Matthie9000 schreef:Dat is inderdaad fors aan de prijs; je kunt zelf vrijwel alles van het frame afschroeven (kun je het meteen goed schoonmaken) en het kost ongeveer €30 aan materiaal (maar meer kan zeker ook; onder die €145 blijf je vast wel) om een balhoofdstel en trapas te kunnen (de)monteren; als je een kaal frame aanleverd zou herspuiten niet veel meer dan €100-€150,- mogen kosten lijkt me?
Mensen willen van alles, vervolgens mag het niks kosten en achteraf zeuren dat hun E100,- lakwerkje er 'toch niet zo strak op zit' als de verwachting was.

Het is duidelijk dat je krijgt 'waar je voor betaald'. Kijk eens naar het spuitwerk dat USA-framebouwers kunnen afleveren - logisch dat dat wat mag kosten.
Ergo: wil je echt wat moois en vind je dat het frame het waard is (en waarom niet?) reken voor een echt mooi resultaat zo'n E300,-
pedalman schreef:
Matthie9000 schreef:Dat is inderdaad fors aan de prijs; je kunt zelf vrijwel alles van het frame afschroeven (kun je het meteen goed schoonmaken) en het kost ongeveer €30 aan materiaal (maar meer kan zeker ook; onder die €145 blijf je vast wel) om een balhoofdstel en trapas te kunnen (de)monteren; als je een kaal frame aanleverd zou herspuiten niet veel meer dan €100-€150,- mogen kosten lijkt me?
Mensen willen van alles, vervolgens mag het niks kosten en achteraf zeuren dat hun E100,- lakwerkje er 'toch niet zo strak op zit' als de verwachting was.

Het is duidelijk dat je krijgt 'waar je voor betaald'. Kijk eens naar het spuitwerk dat USA-framebouwers kunnen afleveren - logisch dat dat wat mag kosten.
Ergo: wil je echt wat moois en vind je dat het frame het waard is (en waarom niet?) reken voor een echt mooi resultaat zo'n E300,-
Als je een kaal frame goed aanleverd lijkt mij het voor professionals niet meer dan 1-2 uur werk om een frame netjes in één kleur te spuiten, daar komen uiteraard materiaalkosten bij; maar dan nog; €100-€150 lijkt mij geen vreemde prijs. Ik bedoel uiteraard geen fancy kijk-eens-wat-wij-in-amerika-kunnen spuitwerk met logo's en andere onzin.
Hallo Merlinki,
Een drietal jaartjes geleden heb ik mijn MTB frame laten herspuiten bij Anibel in Aarschot. Het koste mij toen 60euro om het in één zelf te kiezen RAL kleur te laten spuiten. indien men meerdere kleuren wilt gaat de prijs uiteraard omhoog. 3 kleuren kosten bvb 165euro. Over het geleverde werk ben ik tevreden. Zandstralen en ontvetten vh frame zijn mee in de prijs inbegrepen. Men mag op een tweetal weken afwezigheid vh frame rekenen.Poederlakken is ook mogelijk. Best is om enkele (versleten) cups in het bracket te draaien, dat bespaart het opnieuw draad laten trekken.

Contactgegevens, Anibel Coating Bvba
Telefoon: 016568063
Fax: 016565663
Bezoekadres: Bloemsehoeve 25
3200, Aarschot

Volgens MTB-forums zou M-Level in Ruislede tegen Gent ook kwalitatief hoogstaand werk afleveren
http//www.m-level.be