Geluidjes aan de fiets(onderdelen) die je hoort tijdens het fietsen wijzen meestal op een naderend probleem. Daarom ben ik er nogal kien op om er achter te komen wat er aan de hand is. Dat lukt mij meestal heel goed, echter nu heb ik al een hele tijd een kraakgeluidje bij de neerwaartse beweging van mijn linkerpedaal. Het geluid lijkt uit de schoen te komen. Met andere schoenen heb ik er geen last van.
Ik kom er ,wat ik ook probeer, maar niet achter wat er aan de hand is.
De feiten en wat ik al geprobeerd heb:
- De crank is het absoluut niet.
- De Shimano pedalen PD-A530 heb ik de speling uitgehaald en van nieuw lagervet voorzien, ze draaien als een zonnetje. De pedalen en de schoenen hebben altijd geopereerd als koppel en ik heb er zo'n 7500 km mee gereden.
- De boutjes van de schoenplaatjes heb ik losgedraaid en van montagevet voorzien. WD-40 op de plaatjes spuiten help een aantal kilometers en dan begint het weer.
- De schoenen zijn in goede staat.
Heeft iemand nog een idee?
Ik kom er ,wat ik ook probeer, maar niet achter wat er aan de hand is.
De feiten en wat ik al geprobeerd heb:
- De crank is het absoluut niet.
- De Shimano pedalen PD-A530 heb ik de speling uitgehaald en van nieuw lagervet voorzien, ze draaien als een zonnetje. De pedalen en de schoenen hebben altijd geopereerd als koppel en ik heb er zo'n 7500 km mee gereden.
- De boutjes van de schoenplaatjes heb ik losgedraaid en van montagevet voorzien. WD-40 op de plaatjes spuiten help een aantal kilometers en dan begint het weer.
- De schoenen zijn in goede staat.
Heeft iemand nog een idee?