Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam # 27 op zondag 20 november 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam # 27 op zondag 20 november 2011

r. Rotterdamfietsersters,
Het is alweer bijna rondjeRotterdamzondag, de derde zondag van deze maand valt dit jaar namelijk op 20 november. Heeft iemand verse plannen voor een route, zicht op frisse ideeën om herfsttooi te bewonderen en/of en passant te beproeven hoe & waar de laatste appels en peren in taarten zijn verwerkt, weet van vooralsnog onverkende paden, oude koeien om te herbezoeken?

Zoals te doen gebruikelijk verzamelen onder de Euromast om 12 uur.

Gepke.

(Of ik mee kan staat nog te bezien, overigens.)
Open Rondje

Volgende week willen we een Open Rondje houden om ook anderen een keer kennis te laten maken met het Rondje Rotterdam.

Er zijn twee routes: Bart leidt een ronde voor de oude getrouwen langs de Rotte en de Reeuwijkse Plassen, via Gouda en terug. Suzanne zet een minstens even mooie kortere route uit voor mensen die niet zo lang willen fietsen. Om de afstand wat in te korten wordt het stuk tot aan Krimpen aan de IJssel met de Fast Ferry afgelegd en de weg naar Gouda langs de IJssel vervolgd. Ergens in Gouda komen beide groepen samen. Terug kan in Capelle aan de IJssel op station De Terp in de metro worden gestap en naar elk station in Rotterdam worden gereden.

Het blijft natuurlijk vrij om te komen maar laat even weten of je meegaat.

Tot zondag!
BartO schreef:Open Rondje

Volgende week willen we een Open Rondje houden om ook anderen een keer kennis te laten maken met het Rondje Rotterdam.

Er zijn twee routes: Bart leidt een ronde voor de oude getrouwen langs de Rotte en de Reeuwijkse Plassen, via Gouda en terug.

Het blijft natuurlijk vrij om te komen maar laat even weten of je meegaat.

Tot zondag!
Heb 't genoteerd en ga wederom een poging doen om er weer bij te zijn na lange tijd afwezigheid en andere bezigheden. Mooi rondje Bart, inmiddels een redelijk bekende route voor me.
Voor wie nieuwsgierig is naar het korte rondje, kan vast kijken naar een opzetje op google maps

Het is nu zo'n 36 km, maar het zal nog wel iets langer worden.

Tot zondag voor het (waarschijnlijk) eerste echte winterse tochtje!
Ik denk dat ik a.s. zondag ook maar weer eens met jullie ga meefietsen.

Tot zondag, Ronald
Goede dag,

zijn er trappers die nu al bedacht hebben dat ze na afloop van 't rondje nog ergens wat willen gaan eten met z'n allen (of wat er nog wat de groep resteerd)?
TravelDuck schreef:Goede dag,

zijn er trappers die nu al bedacht hebben dat ze na afloop van 't rondje nog ergens wat willen gaan eten met z'n allen (of wat er nog wat de groep resteerd)?
Ja, misschien wil ik dat wel. Dat ligt een beetje aan de plannen van het RET personeel. Ik heb gehoord dat het hele openbare vervoer in Rotterdam a.s. zondag plat ligt. Dat is wel iets om rekening mee te houden. Als ik niet met de metro terug kan wordt mijn rondje wel erg lang en laat.

Zou dit ook gelden voor de Fast Ferry?

Ronald
Het rondje Rotterdam was in nevelen gehuld. Ieder werd getooid met charmante waterdruppeltjes in haren en wenkbrauwen & de brillenglazen beslagen; uiteindelijk allemaal toch lichtelijk klam-vochtig geworden. De drie korte rondjes-rijdersters verdwenen bij het begin van de Rottemeren in de mist. Wat er van hen geworden is, is mij niet bekend. Vermoedelijk allemaal ook veilig thuisgekomen. De overige negen koersten vredig voort.
Van de omgeving hebben ik niet bijster veel meer gezien dan de weg voor mijn wiel, aanliggende huizen, de bermen en enkele stellen vredig voortpeddelende zwanen; hier en daar een vermoeden van een molen of bomen aan de – kennelijke – overkant van de rivier (er zwom wat tussen); in enkele tuinen werd het grijze beeld opgefleurd door na-bloeiende rozen. Het was gedempt en stil, afgezien van opgewekt gesnap van de fietsers en een enkele vogelkreet.
Gelukkig staan er plaatsnaamborden waardoor ik weet dat we in Oud Verlaat, Zevenhuizen, Waddinxveen, Reeuwijksebrug en Sluipwijk zijn geweest. Gouda was, eenmaal in het centrum geraakt, gewoon te herkennen aan de Markt.
Een mooie rit die smeekt om een herhaling bij beter zicht. Bart, dank voor de “lange” route en de anderen voor ad hocroute-inbreng en zeker voor het gezelschap.

Gepke.
Dat heb je mooi omschreven Gepke.
Deze ronde kan nog rustig over gedaan worden, al was 't maar om te zien waar we nu echt zijn geweest. :)

De pizza bij de italiaanse menza, zoals Bart 't noemde, ging er goed in.
2 dames van de korte ronde schoven ook nog aan.

Met 92km op de teller weer thuis gekomen in de dikke mist.
De moderne electronica gelukkig niet nodig gehad om de weg terug te kunnen vinden, de knaagdier burgt te R'dam gaf me een goed aanknopingspunt.

allen bedankt voor de gezellige tocht,
tot de volgende keer,
door de sneeuw?
Na mijn snelle vertrek bij de Algerabrug heb ik niet iedereen gedag kunnen zeggen. Vanaf deze plaats iedereen nog bedankt voor de gezellige tocht. Door een mistig Rotterdam Zuid richting Brielle gereden. Gelukkig stonden er bordjes die lastig af te lezen waren zonder bril. Uiteindelijk was ik nog op tijd thuis voor mijn geplande zieken bezoek.

Ronald
We hebben iets grandioos met zijn allen ervaren, maar wàt het moet zijn geweest; geen idee!

Leuk dat jullie allen in zulke grote getale op het Open Rondje zijn afgekomen!