Tijdens de laatste reis (Marokko) lukte het niet om de GSM met navigatie dmv een Son delux en E-werks van voldoende stroom te voorzien. Sterker nog, het leek wel of de naafdynamo nauwelijks bijdroeg, de 1700 mA accu van de GSM was binnen 4-5 uur leeg. Tussen E-werks en GSM zat een Systech battery pack waardoor we het einde van een dag wel haalden (en meer).
Ook op dagen dat we lekker konden doorfietsen leverde de Son-Ewerks combi zeer weinig stroom. Eenmaal thuis heb ik eerst de bekende schroevendraaier tussen de polen gestoken. Er zijn wel wat vonkjes en het wiel remt wat af maar het is weinig spectaculair. De weerstand in de dynamo is 2,9 Ohm. Geef ik een slinger aan het wiel dan meet ik ca 10 Volt max. Op de bekabeling is geen noemenswaardige weerstand meetbaar, minder dan 0,2 ohm.
Ik vraag me af wat er mis kan zijn. Of levert de Son Delux veel minder stroom dan de Son 28 waarmee ik in het verleden moeiteloos 4 AAtjes laadde binnen 8 uur (of minder)?
Heeft iemand een idee?
Frank
Ook op dagen dat we lekker konden doorfietsen leverde de Son-Ewerks combi zeer weinig stroom. Eenmaal thuis heb ik eerst de bekende schroevendraaier tussen de polen gestoken. Er zijn wel wat vonkjes en het wiel remt wat af maar het is weinig spectaculair. De weerstand in de dynamo is 2,9 Ohm. Geef ik een slinger aan het wiel dan meet ik ca 10 Volt max. Op de bekabeling is geen noemenswaardige weerstand meetbaar, minder dan 0,2 ohm.
Ik vraag me af wat er mis kan zijn. Of levert de Son Delux veel minder stroom dan de Son 28 waarmee ik in het verleden moeiteloos 4 AAtjes laadde binnen 8 uur (of minder)?
Heeft iemand een idee?
Frank