Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 3 Noordelijke Nationale Parken in de Winter (3NNPW) - Forum Wereldfietser

3 Noordelijke Nationale Parken in de Winter (3NNPW)

Geïnspireerd door de Huttentrektocht, heb ik het plan opgevat om in december een weekeinde te gaan fietsen in Het Hoge Noorden. Vanuit Rotterdam gaat er een Intercity richting Leeuwarden, die mij soepel en snel kan afzetten in Zwolle, Steenwijk of Heerenveen.

Omdat het deze tijd van het jaar nat en koud is of kan zijn, ga ik maar geen tent meeslepen. Rondsnuffelend tussen de Trekkershutten kwam ik Natuurkampeerterrein Bekhofschans tegen dat rond die tijd gewoon nog open is.

Nu heb ik met de routeplanner van de Fietsersbond een, dacht ik, wel aardig rondje gemaakt door 3 Nationale Parken met 2 dagetappes van 70-75 km. Lijkt me nog wel goed te doen. De route start in Steenwijk, gaat dan zuidelijk door Giethoorn en de Weerribben-Wieden weer naar het noorden richting de camping. De tweede dag buig ik af naar het zuiden door het Drents-Friese Wold en daarna door het Dwingelderveld terug naar Steenwijk.

Graag hoor ik van jullie of jullie nog routesuggesties hebben of andere tips.

Afbeelding
Mooi plan, wel een paar suggesties:
- de fietsroute tussen Nederland (??), Kalenberg, Ossenzijl is aan te bevelen.
- de omgeving van Steenwijk is heuvelachtig (Steenwijk, Steenwijkerwold, Baars, De Woldberg, De Havelterberg. Erg leuk om daar te fietsen.

Het Drenst-Friese woud is een verrassing, erg mooi daar.

Veel plezier met je tocht

Johan
Mooi rondje. In deze tijd plaatselijk veel modder en bladeren op de wegen en fietspaden, dus kans op vierkante wielen :D . Verder heb je zo ongeveer elke tweehonderd meter wel een B&B of iets vergelijkbaars, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.
In het weekeinde van 17/18 december heb ik de tocht gefietst.

Wie ook belangstelling heeft, de route staat online:
http://www.routeyou.com/route/view/3930 ... eenwijk.nl

Wil je meer info, dan kun je je reactie kwijt in dit onderwerp of via een PM.
Jammer dat je niet even bij Frank van Rijn op de koffie bent gegaan.
bert sitters schreef:Jammer dat je niet even bij Frank van Rijn op de koffie bent gegaan.
Als ie niet ook ergens aan het fietsen was. :lol:
Woont hij in Steenwijk?