Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 13 november - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 13 november

Hallo rondjes fietsers,

November is het alweer 2 jaar geleden dat wij ons 1e rondje Groningen fietsten onder leiding van Hans. We gingen letterlijk de mist in, waardoor het Groningse landschap bijna ongemerkt aan ons voorbij trok. Nu 24 rondjes later hebben we de 3 noordelijke provincies aardig verkend. We hebben veel mooie (bos)paden en kleine binnenweggetjes ontdekt en onveilig gemaakt.
Dus dat mag gevierd worden!!!
Cilia heeft vorige keer al aangegeven dat zij een echt "rondje Groningen" (360 graden) voor ons zal voorbereiden en ik heb beloofd een ronde brownie te bakken voor deze gelegenheid. Als nog meer mensen zich geroepen voelen tot het leveren van een prestatie op culinair gebied is dat prima, we vieren tenslotte een feestje.
Versierde fietsen zijn voor deze ene keer ook toegestaan!
We gaan natuurlijk uit van mooi/droog weer, maar stel.......... Wie heeft er een leuk/gezellig/spannend alternatief voor het geval de weergoden hun medewerking niet verlenen??
Laat het even weten via dit forum, dan komen we er (zoals altijd) gezamelijk wel uit!!
Ons huis staat natuurlijk ook deze keer open voor de "koffie met lekkers pauze".
Ik ben benieuwd.

Groeten,
Ineke / Ronald
Ik zal er bij zijn. Heb de dag ervoor mijn slagingsfeestje, maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn om een dergelijke prachttocht te missen! :D
Dit keer ga ik ook weer mee.
Af en toe als ik vanuit Amsterdam naar Groningen rijd zie ik in het laatste stukje langs het Hoendiep Ronald van het werk komen. Op de fiets. Ik moet het hebben van dit soort rondjes, dus tot dan.
Overigens zal ik ook iets meenemen om het jubileum te vieren.
Dinsdag 8 nov. a.s. word ik in het UMCG opgenomen voor een operatie aan mijn gebroken linkerbeen. Hoe lang het herstel zag vergen heb ik geen idee. Meedoen lijkt dan uitgesloten.
Op deze gedenkwaardige dag willen wij ook, voor het eerst, van de partij zijn.
Tot zondag, Margo en Frenk
Het ziet er naar uit dat het een prachtige fietsdag wordt. De voorspellingen zijn helemaal niet verkeerd: droog, zon, niet te veel wind, wel fris, maar het is per slot van rekening november.
2 weken geleden heb ik met Rikie een "proef-360-rondje" gedaan. dat werd 110km. Beetje veel. Ik zal nog even wat puzzelen op de kaart; hier en daar wat korter door de bocht.
Ik ga ervan uit dat 80km wel meer als genoeg gevonden wordt in deze tijd van het jaar, of is dat nog teveel? Cilia
Wij zullen er dit keer jammer genoeg niet bij zijn, Fijne fietstocht, en tot de volgende keer. Paulus en Co
Hallo allemaal,

Wij zullen er deze keer ook niet bij zijn.
We hebben jammer genoeg een verjaardag waar we niet onderuit kunnen komen.

Ronnie en Linda
Door omstandigheden gaan wij het ook niet meemaken.
Ik wens jullie veel plezier want het wordt mooi weer.
Denk erom dat er niet te hard gefietst wordt er zijn nieuwe mensen bij.

Saskia en Hans alias Sjakkelien en Sjaak Afhaak
Wij komen wel en zijn het eens met Hans dat het niet te hard hoeft en 80 km is natuurlijk meer dan genoeg. Anders hebben we geen tijd om ons jubileum te vieren. Tot zondag.

Geke en René
Ook ik ben van de partij, of Rianne meegaat is nog niet zeker.
Ik zie jullie zondag en hoop op redelijk weer :D

Jan
Hallo allemaal,

In tegenstelling tot een eerder bericht, zullen Ronald en ik er niet bij zijn deze keer. Door het onverwacht niet doorgaan van een optreden van Ronald, kunnen we een weekendje weg samen. (het 1e weekend sinds maart en zoals het er nu naar uitziet tot zeker half januari het enige). Jullie zien de bui al hangen.
Wij vinden jullie erg aardig, maar geven voor deze ene keer de voorkeur aan twee dagen fietsen en een nacht winterkamperen. We gaan onze nieuwe slaapzakken uitproberen op camping 't Wildryck bij Dieverbrug met (volgens de folder) een kampeerplaats met vloerverwarming??? wat willen we nog meer??
De brownie houden jullie tegoed en natuurlijk zijn we volgende keer weer van de partij. Wie weet komen we elkaar nog tegen ergens ten zuiden van Groningen.
We wensen jullie een mooie en gezellige tocht toe.

Groetjes Ineke
Hoi allemaal,

Het spijt me erg dat ik niet mee kan :cry: . Cilia heeft een leuk rondje uitgezet en het weer wordt goed! Wens jullie een fijne tocht en maak er een feestje van! Rikie.
Het rondje is ingekrompen tot ca 75km. Aangezien we het zonder de brownie van Ineke moeten stellen, wat natuurlijk wel een zware domper is op dit jubileumrondje,
(uiteraard gunnen we Ineke en Ronald hun pleziertje samen ook) en er nog geen andere bakkers/sters zich gemeld hebben, en het misschien ook wel een beetje fris is om buiten te pauzeren, heb ik gekeken naar een "binnen". We kunnen als we willen terecht in Hotel Aduard (dat is na ruim 25km). Ze hebben (zeggen ze) een mooie serre en koffie en taart en zijn open. tot morgen Cilia
Wij vinden 75 km een prima afstand en er moet zeker een warme koffiestop met iets lekker inzitten. Anders is het veel te koud voor koukleum Geke.
We hebben net 10 jubileumballonnen opgeblazen die jullie morgen op de fiets mogen hangen om ons 2-jarig jubileum, zonder de oprichters Ronald en ineke, te vieren. Tot morgen, René en Geke
Ik zal er bij zijn, al moet ik nog wel even nadenken over de garderobe: vanmorgen vroor het.
Wim
Wim schreef:Ik zal er bij zijn, al moet ik nog wel even nadenken over de garderobe: vanmorgen vroor het.
Wim

Je winter conti's liggen er toch om :-)
Vandaag ook gedaan hoewel gezien de vooruitzichten jullie in het noorden nu sneller de voordelen zullen merken
[0] ziekenhuisopname
[0] verjaardag
[0] kampeerweekend
[0] kater
[x] fietsen


:wink:
De winterbanden zitten op de stadsfietsen. Morgen rij ik toch maar op mijn vakantiefiets, met Pasela's.
Nou, dat was het dan. Een echt rondje Groningen. Koud, zonnig en een beetje wind. Plaatsen als Roderwolde, de Poffert, Oostwold, Den Horn, Aduard, Fransum, Zuidwolde, Noorddijk, Engelbert, Van der Valk....... 80 km was genoeg en meer zat er ook niet in voor mij. Dank voor het uitzetten en wie weet de volgende keer in de sneeuw.