Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spijkerbanden - Forum Wereldfietser

Spijkerbanden

Ik heb thuis nog een continental spijkerband liggen waar alleen aan de buitenkant spijkertjes zitten en niet in het midden op het loopvlak. Die gaatjes zijn wel voorzien. Is het nou mogelijk om in die gaatjes ook nog spijkers te krijgen over heel die band of is dat een onmogelijke opgave? :)
Ellep? :)
De Sjelle schreef:Ellep? :)
ik zou niet weten waar je losse Conti inserts vandaan haalt
Als Marten het niet weet kun je het vergeten.
Kun je wellicht spijkertjes van de zijkant naar het midden verplaatsen? Plat door de bocht doen de meesten - ik incluis - in de winter toch niet.
Overigens heb je niet zo veel aan één spijkenband, of heb je nog een ander type spijkerband?
Leon
Ik ga al wel eens plat (op m'n neus) in de bocht hoor.
Leon schreef:Als Marten het niet weet kun je het vergeten.
Kun je wellicht spijkertjes van de zijkant naar het midden verplaatsen? Plat door de bocht doen de meesten - ik incluis - in de winter toch niet.
Leon
de gedachte bij dit type is dat je ze hard oppompt als de weg schoon is, en dat de spikes met lage bandenspanning wel grip geven
Ik heb onlangs met een band die overal spijkers had gereden op asfalt en dat viel reuze mee. Vandaar mijn vraag. :)
Contact opnemen met Continental? Niet geschoten is altijd mis.
Ik heb die Continental band nog niet gebruikt. Zal eerst eens aan de fietsenmaker vragen of ik die niet gewoon kan omwisselen. :)
Hier in Zweden zijn ze gewoon te koop, ze heten skruvdubb (schroefspijkers) en zijn verkrijgbaar voor auto, motor en fiets.

http://www.best-grip.se/cykel-mtb/26

Een goedkoop alternatief is onderstaande link, misschien een idee?
Ziet er vrolijk uit en je herkent gelijk je fiets! 8)

http://www.dutchbikeco.com/_blog/Dutch_ ... pocalypse/

Zelf heb ik kant-en-klare spijkerbanden en zonder hun zou ik ook elke bocht plat op mn neus nemen. :D
Tie-wraps om je band? Hoe remt die meneer dan?
Ik neem niet aan dat je velgremmen dit leuk vinden.
Ik denk dat hij remt door middel van de schijfremmen waarmee de fiets is uitgerust. Maar je kunt natuurlijk ook altijd opteren om te crashen in de berm (of bovenop een fout geparkeerde auto, dat levert mijns inziens tevens pluspunten op).
De fietsenmakers kunnen bij conti een kit bestellen om deze spijkers in je banden te zetten.... alsook de spijkers dus bestellen....

Let wel, als zij dat moeten doen, kom je qua arbeidsloon wellicht net zo dichtbij als de volledige spijkerbanden van conti....
Bedankt voor al de antwoorden, ik heb bij mijn FM mijn band kunnen inwisselen voor een andere. :D