Additionally, paste this code immediately after the opening tag: voordrager, bijvoorbeeld Nitto m 18 - Forum Wereldfietser

voordrager, bijvoorbeeld Nitto m 18

Ik ben op zoek naar een voordrager. Niet om tassen aan te hangen, maar om boven mijn voorwiel bijvoorbeeld mijn slaapzak te bevestigen.

Bij voorkeur wil ik er eentje die niet aan mijn rem is bevestigd (Magura's) maar aan mijn voorkroon en de low ridder oogjes. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de Nitto M18, al weet ik niet waar je die makkelijk kunt verkrijgen. Iets goedkoper zou ook wel mogen.

Heeft iemand suggesties of ervaringen met dit type drager?

Sjirk
Iets zoals dit voor alleen een slaapzak (ik heb er geen ervaring mee):
€ 31,45
€ 26,75
€ 13,95
Iets andere prijsjes dan $ 130 voor alleen een slaapzakje meenemen (gewoon te bestellen via bijv. bikeman
Suc6
Gr.
Kees
SjirkM schreef:Ik ben op zoek naar een voordrager. Niet om tassen aan te hangen, maar om boven mijn voorwiel bijvoorbeeld mijn slaapzak te bevestigen.

Bij voorkeur wil ik er eentje die niet aan mijn rem is bevestigd (Magura's) maar aan mijn voorkroon en de low ridder oogjes. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de Nitto M18, al weet ik niet waar je die makkelijk kunt verkrijgen. Iets goedkoper zou ook wel mogen.

Heeft iemand suggesties of ervaringen met dit type drager?

Sjirk
Een M18 zou kunnen met langere stangen, maar het is wel een prijzige oplossing en in mijn ogen niet optimaal
keesm54 schreef:Iets zoals dit voor alleen een slaapzak (ik heb er geen ervaring mee):
€ 31,45
€ 26,75
€ 13,95
Iets andere prijsjes dan $ 130
had je niet even kunnen waarschuwen dat je met wat rampestamp rotzooi op de proppen kwam? :roll:
Ik heb zelf een mooie drager in elkaar gelast, voor mijn Gilles Bertoud tas. Incl. decaleur die ik zelf gemaakt heb en een stuuntje voor de koplamp.
Mooi aan de nokjes van de lowrider en vorkkroon bevestigd. :wink:

werkt perfect.

Henk
SjirkM schreef: Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de Nitto M18
In vergelijk met bijv. de M12 vind ik de M18 er heel lomp uit zien, m.n. door de verbinding poot-drager. De bevestiging naar de vorkkroon is bij de M12 ook veel mooier.

Gaat zo'n drager op canti-nokken niet samen met Magura's?

Sjors
Sjors schreef:
SjirkM schreef: Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de Nitto M18
In vergelijk met bijv. de M12 vind ik de M18 er heel lomp uit zien, m.n. door de verbinding poot-drager. De bevestiging naar de vorkkroon is bij de M12 ook veel mooier.

Gaat zo'n drager op canti-nokken niet samen met Magura's?

Sjors
Bij Magura's kun je het wiel uitnemen nadat je er een remhelft afgepakt hebt. Zou dus betekenen dat je eerst de drager er af moet schroeven

En de geometrie is voor racefietsjes, niet voor fietsen met vette 26" banden met spatbordruimte waar de remnokken veeel lager zitten t.o. de kroon
m-gineering schreef:Bij Magura's kun je het wiel uitnemen nadat je er een remhelft afgepakt hebt. Zou dus betekenen dat je eerst de drager er af moet schroeven
Juist, dat zag ik even over het hoofd.
m-gineering schreef:En de geometrie is voor racefietsjes, niet voor fietsen met vette 26" banden met spatbordruimte waar de remnokken veeel lager zitten t.o. de kroon
Misschien is het dan meer iets om in de richting van een voordrager zoals die vroegah op toerfietsen zaten, iets wat lijkt op een te heet gewassen achterdrager.

Blackburn front rack oid? OMM sherpa?

Sjors
Afbeelding

Misschien niet echt duidelijk maar wel een goede indruk.

Afbeelding

Henk
henkfietst52 schreef:Ik heb zelf een mooie drager in elkaar gelast, voor mijn Gilles Bertoud tas. Incl. decaleur die ik zelf gemaakt heb en een stuuntje voor de koplamp.
Mooi aan de nokjes van de lowrider en vorkkroon bevestigd. :wink:

werkt perfect.

Henk
leuk, heb je 'm ook in productie en dan liefst in chroom? En wat is dan de prijs?
Ik ben al blij dat dit op deze manier zo goed lukt is, creatief met staal zal ik maar zeggen :D
Had een oude drager van staal liggen en heb deze er uit weten te halen, wel zwart in de lak. 8) en zal waarschijnlijk bij een eenmalige aktie blijven en dat maakt het zo uniek :wink:

Henk
Afbeelding

Racktime Topit.
m-gineering schreef:
keesm54 schreef:Iets zoals dit voor alleen een slaapzak (ik heb er geen ervaring mee):
€ 31,45
€ 26,75
€ 13,95
Iets andere prijsjes dan $ 130
had je niet even kunnen waarschuwen dat je met wat rampestamp rotzooi op de proppen kwam? :roll:
Wat is er mis met die Cordo Drager?
Afbeelding
Even balans op maken:

Nitto M18: Valt af, te duur, zeker als ie aangepast moet worden.

Blackburn front rack: zou kunnen, maar hoe hoog zit ie boven mijn wiel (liefst zo laag mogelijk en hoe gaat het in combinatie met mijn remmen? hoe zwaar?

OMM sherpa: zou kunnen, vraag me af hoe ie goed bevestigd kan worden. De oplossing op de site van Marten ziet er nogal gekunsteld uit.

Racktime Topit: zou kunnen, maar ik vind 'm nogal hoog boven wiel zitten en ik snap de schuin oplopende rand richting balhoofd niet. Ik zou het liefst mijn slaapzak zo dicht mogelijk naar balhoofd willen schuiven.

cordo drager: dit is een volledige drager met veel overbodig materiaal en ik ben niet zo onder de indruk van de kwaliteit van de gebruikte materialen bij Cordo. En ook weer zo'n opstaande rand. Bevestiging is onduidelijk.

Nog geen beste oplossing voorhanden. Misschien moet ik een systeem bedenken om mijn slaapzak onder mijn stuur te bevestigen. Kan niet rechtstreeks aan mijn racebocht van vanwege de shifter van mijn Rohloff. Een idee is op de plaats van de spacers van mijn Ahead een extra, lichtgewicht stuur aan te brengen waar ik mijn slaapzak aan kan vastsnoeren. "Extra stuur" kan ik heel kort afzagen, misschien carbon (is niet rampzalig als ie kapot gaat).
http://www.bike-components.de/products/ ... -2-B-.html?
Kan zowel voor als achter worden gemonteerd. Wel wat zwaar voor alleen een rekje boven het voorwiel.
SjirkM schreef:Even balans op maken:
knip

Nog geen beste oplossing voorhanden. Misschien moet ik een systeem bedenken om mijn slaapzak onder mijn stuur te bevestigen. Kan niet rechtstreeks aan mijn racebocht van vanwege de shifter van mijn Rohloff. Een idee is op de plaats van de spacers van mijn Ahead een extra, lichtgewicht stuur aan te brengen waar ik mijn slaapzak aan kan vastsnoeren. "Extra stuur" kan ik heel kort afzagen, misschien carbon (is niet rampzalig als ie kapot gaat).
Zal qua gewicht en looks de beste oplossing zijn denk ik... Ik heb ooit een keer een plaatje voorbij zien komen van iemand die dat had....

[edit] gevonden: http://www.palmbeachbiketours.com/surly ... cond-stem/ [/edit]
Als je zelf handig bent of je kent iemand die handig met metaal is, dan koop je een paar buisjes 8/mm en buigt en last net zolang tot je het voor elkaar hebt.
Ik heb dat ook gedaan, weet zeker dat het niet kapot gaat en het past ook nog geweldig mooi.
Vaak met voordragers dat het net niet allemaal past zo je wilt.

Kan dat slaapzakje niet onder de stuurtas geknoopt worden?

Henk

kunst en fietswerk
@pedalero: Bedankt voor link, ik vond op dezelfde site ook een voordrager van Salsa. http://www.bike-components.de/products/ ... eger-.html, maar ook deze is relatief zwaar. Bij die van Pletscher kun je natuurlijk de veer eraf halen, dat zeker aardig wat in gewicht schelen.

@Eric: dat is wat ik bedoel. Ik zou de kleur van de stem wel hetzelfde houden. Maar dat maakt bij mij niet veel uit door de bloemenpracht rond mijn stuur.

@Henk: zelf knutselen is zeker een optie, maar nu erg onhandig want mijn gereedschap is ergens anders dan waar ik woon en dat blijft nog wel even zo. Ik gebruik geen stuurtas.
SjirkM schreef:@pedalero: Bedankt voor link, ik vond op dezelfde site ook een voordrager van Salsa. http://www.bike-components.de/products/ ... eger-.html, maar ook deze is relatief zwaar.
Verdomd, da's waar ook. Had hem laatst wel gezien, maar was het weer vergeten. Deze vind ik veel mooier dan de Pletscher en bv de Racktime Topit. Wel wat prijzig.
Met de reserveonderdelen van Pletscher en Tubus kom je trouwens ook een heel eind om zelf een dragertje te bouwen:
http://www.bike-components.de/products/ ... orne-.html
+
http://www.bike-components.de/products/ ... oben-.html
Hoef je alleen zelf nog een platformpje te fabrieken.