Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Blootvoets fietsen met zelf te maken adapters - Forum Wereldfietser

Blootvoets fietsen met zelf te maken adapters

Mijn laatste fietsvinding: eindelijk bruine voetjes!

Hmm, da is grappig, zat vorige week onderweg nog na te denken of het iets was om mijn voetbed uit te beitelen/vijlen uit een plankje voor een soortgelijk idee.

Leuk.
In de tekst bij het filmpje staan nog wat details.

Het begon met dat ik op mijn aangeklikte schoenen begon te rijden, maar dat is voor de voeten wat hoger, niet zo comfortabel en de schoenen worden er niet mooier van. Maar je krijgt zo wel een idee van hoe het is.

@ Roald: da's wel lachen!
Beetje eng, bij regen wil je blote voeten wel eens vooruit afschieten... En geen bescherming tegen onverwachte bewegingen van je tenen tegen het frame oid. aan. Afstappen op scherpe dingen op de grond, brrr....
Ben het eens met Martin, het is een leukigheidje maar niet praktisch.
Wat is er mis met goeie fietssandalen?.
Dirk
Wat er mis is met goede fietssandalen is dat ik witte strepen over m'n voetjes krijg, en dat wil ik niet. Pure ijdelheid dus, en een overdreven hang naar natuurlijkheid, waar ik veiligheid en comfort voor offer. Sommige mensen zullen dit niet snappen.

Overigens zijn de adapters zeer comfortabel én vragen ze om een mooie, rechte druk op de pedalen, wat je knieën en andere gewrichten zullen waarderen.
Met zulke 'pedalen' rijdt je net zo voor joker als met sandalen, dus voor de 'looks' hoef je het niet te doen.
Geweldig idee! Een goede bestemming voor mijn oude Shimano winterschoen.
Lijkt me heerlijk!

Als je afstapt, loop je dan ook blootsvoets over straat? Dat vind ik zelf nl. weer minder heerlijk, en ik vrees voor scherpe voorwerpen - wonden - een onhandig vervolg van een fietsvakantie met een wond die niet mag infecteren. Dus ben benieuwd hoe jij daarmee omgaat.
Ik zou bijna niet meer durven te (race)fietsen met al die scherpe voorwerpen op de grond (?) :D. Gelukkig is een voet uiterst gevoelig en goed doorbloed; dus een infectie loop je niet zo snel op; (misschen tenzij je diabetes oid hebt).
Aanvankelijk had ik opeens allerlei wondjes aan mijn voeten. Zo stapte ik een keer af met een voet midden in oude kastanjes. Maar de wondjes wennen (voeten kunnen idd heel wat hebben) en je bewustzijn past zich aan, dus na een poosje weet je wel waar de gevaartjes zitten.