Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Antidiefstal: GPS Bicycle tracker - Forum Wereldfietser

Antidiefstal: GPS Bicycle tracker

Klinkt dit te mooi om waar te zijn?

Afbeelding

Iemand ervaring? Dit speeltje lijkt me best te passen op een dure reisfiets. Het geeft wellicht een bijkomende gemoedsrust in drukke steden.
..en binnenkort komt er mogelijk ook een versie voor in het frame. Nog beter :-).
Geweldig :roll: ;
Jason Cecchettini - President and Chief Executive Officer
Robert Brownlee - Senior Vice President and Director of Engineering
Kyle White - Vice President of Software Development and Chief Information Officer
Eric op de Fiets schreef:Geweldig :roll: ;
Kyle White - Vice President of Software Development and Chief Information Officer
Het zal aan mij liggen, maar ik snap bovenstaande opmerking niet...
Je kunt ook het antidiefstal gedoe vergeten en gaan voor het lichtje
The light can go for > 1 year between charges.
Lijkt me de ideale batterijverlichting. :D :D
eric190173 schreef:
Eric op de Fiets schreef:Geweldig :roll: ;
Het zal aan mij liggen, maar ik snap bovenstaande opmerking niet...
lol.. nietszeggende dubbelfuncties

Sjeng Langslaper - Senior Bike Stresstest Staffmember and Bicycle-Computer Administrator
Op een jaar is er veel gebeurd.
Naast de nieuwe Spylamp2 is er ook de Spybike, een tracker die je in het balhoofdstel plaatst.

Met de Kerst heb ik mezelf een cadeautje gedaan en een Spylamp2 gekocht (sinds 18 dec 2012 verkrijgbaar). De Spybike is eleganter maar past helaas niet in mijn fiets.

Ik heb de Spylamp gisteren gemonteerd, geprogrammeerd en getest...alles lijkt te werken. Dit gadget geeft me toch wat meer gemoedsrust; ik zou het echt moeilijk hebben wanneer iemand mijn 'schatje' steelt.

Oh, ja...het systeem bevat een vibratiesensor, GPS en GSM (SIM kaart moet je zelf voorzien). Wanneer een dief er met je fiets vandoor gaat begint je fiets gps-data te uploaden naar een server en kan je je fietsje tracken. Voor dat uploaden heb je een internetverbinding nodig...en dat is bij de grote Belgische providers (Base, Proximus, Mobistar) niet gratis op een herlaadkaart (3€/maand bij Mobistar). Gelukkig werkt de Spylamp ook via eenvoudige SMS'jes. Minder elegant en het duurt wat langer eer je je fiets kan lokaliseren, maar werkt veel goedkoper. Ik sms gewoon 'whereareyou' naar m'n fiets en ik krijg coordinaten later* terug. Trouwe fiets!

*hoeveel later dat is kan je zelf instellen (ten koste van de battery time). Mijn fietsje checkt nu zijn SMS'jes elke 3uur. Dus ik moet maximum 3u wachten op nieuws van mijn fiets.
Zo te zien is het een bewezen concept tbv auto diefstal en kostbare lading.

Googlen levert voor gadget-promos op.
heb toch nog een bruikbare forum discussie kunnen vinden; MET antwoord vd fabrikant.

http://www.bikeradar.com/forums/viewtop ... p=17356488

Walter
Aniphys schreef:Op een jaar is er veel gebeurd.
Naast de nieuwe Spylamp2 is er ook de Spybike, een tracker die je in het balhoofdstel plaatst.

Met de Kerst heb ik mezelf een cadeautje gedaan en een Spylamp2 gekocht (sinds 18 dec 2012 verkrijgbaar). De Spybike is eleganter maar past helaas niet in mijn fiets.

Ik heb de Spylamp gisteren gemonteerd, geprogrammeerd en getest...alles lijkt te werken. Dit gadget geeft me toch wat meer gemoedsrust; ik zou het echt moeilijk hebben wanneer iemand mijn 'schatje' steelt.

Oh, ja...het systeem bevat een vibratiesensor, GPS en GSM (SIM kaart moet je zelf voorzien). Wanneer een dief er met je fiets vandoor gaat begint je fiets gps-data te uploaden naar een server en kan je je fietsje tracken. Voor dat uploaden heb je een internetverbinding nodig...en dat is bij de grote Belgische providers (Base, Proximus, Mobistar) niet gratis op een herlaadkaart (3€/maand bij Mobistar). Gelukkig werkt de Spylamp ook via eenvoudige SMS'jes. Minder elegant en het duurt wat langer eer je je fiets kan lokaliseren, maar werkt veel goedkoper. Ik sms gewoon 'whereareyou' naar m'n fiets en ik krijg coordinaten later* terug. Trouwe fiets!

*hoeveel later dat is kan je zelf instellen (ten koste van de battery time). Mijn fietsje checkt nu zijn SMS'jes elke 3uur. Dus ik moet maximum 3u wachten op nieuws van mijn fiets.
Ben zelf ook op zoek naar en gps tracker op mijn renfiets en kwam dit bericht tegen via google. Werkt deze inderdaad zo makkelijk en is het dezelfde die beschreven word op http://www.vindmijterug.nl/gps-tracker-fiets?

Zat zelf te denken aan diegene met het balhoofdstel. Hoe pakt die voor jou uit?