Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsweekend Oudjaar - Forum Wereldfietser

Fietsweekend Oudjaar

Kijk jij halsreikend uit naar de oliebollen, de champage, het vuurwerk. Vind je het lekker om heerlijk onderuitgezakt de hele avond naar de TV te kijken? Dan is een oudjaarsweekend met de Wereldfietser niet jouw ding.

Alle anderen zijn uitgenodigd om er eens een lekker avontuurlijk outdoorweekend van te maken. En ja hoor, we gaan gewoon kamperen en ja, we gaan gewoon mooie fietstochten maken. Wij weten inmiddels dat het fietsen midden in de winter ook zo zijn charmes heeft. Sowieso kom je geen horden medefietsers tegen.

Afbeelding

Wat gaan we doen?

We staan 2 nachten op camping Vlagberg vlakbij Boxmeer, Noord-Brabant. Daar kunnen we bij de houtkachel binnen zitten in een blokhut in Oostenrijkse stijl.

We kunnen zelf ons potje koken maar ook een restaurantje in de buurt opzoeken.

Het weekend start vrijdagavond 30 december en eindigt in het nieuwe jaar op zondagmiddag 1 januari.

Misschien overbodig om te vermelden: zorg voor een perfecte winteruitrusting (slaapzak, matje, tent), zodat je de nachten overleeft.

Ik zorg in elk geval voor een paar mooie fietsroutes van pakweg 80km, en als jij dan zorgt voor een winters zonnetje en een opgewekt humeur, dan ben je van harte uitgenodigd om je aan te melden bij jimvdberg@gmail.com.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Klinkt geweldig, Jim!
Weg van de drukke, luide stad om O&N lekker buiten te vieren, heerlijk.
Ik ga overleggen met 'The powers that be' om te kijken of ik m'n nieuwe Santos vol mag laden met champagne, lekkere hapjes en een dikke slaapzak!
Zijn er al veel aanmeldingen?
Froggy
Afbeelding
Hoi James, je bent van harte welkom! Het ziet er naar uit dat we met een behoorlijk aantal wereldfietsers zijn, de teller staat nu op 16.
Ik vertrek op 31 december om 16:30 naar Alicante in Spanje voor 17 dagen.

Ik hoop dat ik dan redelijk mooi weer heb.

Ik hoop jullie meer te zien dan dit jaar.

veel plezier allemaal en nu al een goed uiteinde en vooral een mooie fiets tocht.

Mario
Ik ben er ook bij, nu hopen op lekker droog vriezend weer :)
Hoi Fietseraars,

Ik kom vrijdag avond jullie even gedag zeggen en blijf één nachtje op de Vlagberg.

Ik kom met mijn nieuwe( 10 jaar oude) camper


Ja beste mensen, ik kom camperend, zonder tent en zonder fiets. Ga zaterdag door naar België, een nieuwjaarsviering voor alleengaande camperaars.

Het fietsen wordt helaas steeds lastiger, ondanks de electrische ondersteuning.
Een knie-prothese komt steeds dichterbij. Het zij zo. :|

Maar, ik wil graag een avondje bij mijn fietsvrienden doorbrengen! :!: :!:

Neem naar alle waarschijnlijkheid een bekende ( niet zo vaak fietsende) WF-er mee. Mijn voorwaarde was: je neemt je fiets en tentje mee en je ziet maar dat je terug komt.................. :lol:

Kom vrijdag laat in de middag.

Tot dan

Groeten

Jans
Zie je vrijdagavond, Jans!
Helaas geen tijd dit jaar, vorige jaar was heel gezellig in het natte bos.

maar


Dit jaar hoop ik hoog en droog te zitten op 3000m rond 20 graden ergens in Lesotho:)

Afbeelding
Christmas card 2011 by shanecycles.com, on Flickr
Shane schreef:Helaas geen tijd dit jaar, vorige jaar was heel gezellig in het natte bos.

maar


Dit jaar hoop ik hoog en droog te zitten op 3000m rond 20 graden ergens in Lesotho:)

Afbeelding
Christmas card 2011 by shanecycles.com, on Flickr
Hmmmm, het lastigste moderator dilemma tot nu toe.
Kan dit of kan dit niet.... :D :wink: :roll:
HansvanderVeeke schreef:
Hmmmm, het lastigste moderator dilemma tot nu toe.
Kan dit of kan dit niet.... :D :wink: :roll:
Shane heeft nog wel een alternatief voor je:

Afbeelding

:D
Afbeelding

Noodklokkken dan maar.
Da's een aardig klokkenspel :wink:
HansvanderVeeke schreef:
Shane schreef:
Afbeelding
Christmas card 2011 by shanecycles.com, on Flickr
Hmmmm, het lastigste moderator dilemma tot nu toe.
Kan dit of kan dit niet.... :D :wink: :roll:
Ik zou de mensen vooraf een waarschuwing geven om eenzonnebril op te zetten :wink:

maar nu weer terug naar de vraag van Jim!
jimvandenberg schreef:Kijk jij halsreikend uit naar de oliebollen, de champage, het vuurwerk. Vind je het lekker om heerlijk onderuitgezakt de hele avond naar de TV te kijken? Dan is een oudjaarsweekend met de Wereldfietser niet jouw ding.

Alle anderen zijn uitgenodigd om er eens een lekker avontuurlijk outdoorweekend van te maken. En ja hoor, we gaan gewoon kamperen en ja, we gaan gewoon mooie fietstochten maken. Wij weten inmiddels dat het fietsen midden in de winter ook zo zijn charmes heeft. Sowieso kom je geen horden medefietsers tegen.

Afbeelding

Wat gaan we doen?

We staan 2 nachten op camping Vlagberg vlakbij Boxmeer, Noord-Brabant. Daar kunnen we bij de houtkachel binnen zitten in een blokhut in Oostenrijkse stijl.

We kunnen zelf ons potje koken maar ook een restaurantje in de buurt opzoeken.

Het weekend start vrijdagavond 30 december en eindigt in het nieuwe jaar op zondagmiddag 1 januari.

Misschien overbodig om te vermelden: zorg voor een perfecte winteruitrusting (slaapzak, matje, tent), zodat je de nachten overleeft.

Ik zorg in elk geval voor een paar mooie fietsroutes van pakweg 80km, en als jij dan zorgt voor een winters zonnetje en een opgewekt humeur, dan ben je van harte uitgenodigd om je aan te melden bij jimvdberg@gmail.com.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
UPDATE

Met dank aan Willem Dijkstra, die voor ons een mooi programma heeft bedacht. Velen van ons kennen Willem van allerlei weekenden waar Willem aanwezig is, al dan niet met 2 of meerdere tenten.

Wat gaan we doen? We gaan kamperen op een fraai terrein van Staatbosbeheer, nl. camping Vlagberg in St. Anthonis, vlakbij Boxmeer in Brabant.

Ligging
De camping ligt op nog geen 10 minuten fietsen van de winkels in St. Anthonis. Daar vindt je een bakker en een slager, alsmede 2 supermarkten vlak bij elkaar. Gesleep met boodschappen is dus niet nodig. Verder zo nodig twee snackbars en beperkte horeca.

Wie op vrijdag aankomt, en niet te ver wil fietsen, kan met de trein uitstappen in bijvoorbeeld Vierlingsbeek, Boxmeer of Cuyk (dit zijn alle 3 Veolia-diensten, dus geen OV-chip geldig!) of wat verder weg in bijvoorbeeld Nijmegen. Op de hoogte van Boxmeer varen er 3 ponten over de Maas: Bergen-Vierlingsbeek, Mook-Cuyk en Afferden-Sambeek. Raadpleeg internet voor eventuele vaartijden.

Vuurtjes
Er zijn hier meerdere mogelijkheden om vuur te stoken: in een houtkacheltje in de aanwezige blokhut, naast de blokhut in een grote open vuurkorf en in de splinternieuwe overdekte ontmoetingsruimte. Op het terrein zijn 2 zagen en een bijl beschikbaar (eventueel vragen bij de boswachter die op het terrein woont). Voor voldoende hout wordt gezorgd door de boswachter.

Kosten
De camping kost voor degenen die met de fiets komen 1,80 voor de plek + 3,60 per persoon + de geldende toeristenbelasting per nacht. Wie besluit met de auto te komen dient 3,60 voor de plek + 3,60 per persoon + de geldende toeristenbelasting per nacht te betalen! Wel is een geldige natuurkampeerkaart verplicht (eventueel te verkrijgen bij de boswachter). Op 1 natuurkaart mogen 3 mensen "meeliften". Neem hem dus mee, als je er al 1 hebt.

Zaterdag 31 december
Het weekend staat natuurlijk in het teken van het fietsen en daaraan is dan ook gedacht. Op zaterdag voert de tocht ons door een deel van de provincie Brabant en de Peel. Afhankelijk van het weer een route van 81 km, of een verkorte route van 61,5 km. In beide gevallen is een rusthalte gepland in de plaats Griendtsveen. We stoppen in cafe "De Morgenstond" welke zojuist in de Misset horeca top 100 is verkozen op de vijfde plaats! Hier is het prima toeven.

Zondag 1 januari
Op zondag staat een flinke tocht op het programma: door Brabant, Limburg en zelfs een stukje Duitsland! We gaan snel richting Maas, om per pont over te steken naar Limburg. Hier volgen we een stuk langs de Duitse grens, om pas na 67,5 km in Duitsland aan te komen in het gehucht Grafwegen (vlakbij Groesbeek). Hier is een stop gepland bij een bijzonder cafe: boscafe Merlijn. Een ware parel en zeer gezellig! Van hieruit gaat het een stukje door Duitsland en via Groesbeek, naar het eindpunt van de route: station Nijmegen. De totale afstand bedraagt 88 km. Vanuit Groesbeek kan zelfs nog gekozen worden uit 2 varianten naar Nijmegen: 1 via het oude trace van de voormalige spoorlijn Kleve-Nijmegen, de andere via de beroemde Zevenheuvelenweg voor wie nog echt even wil afzien. De afstand is in beide gevallen gelijk. Kortom, genoeg reden om lekker het nieuwe jaar in te fietsen!

Aanmelden bij jimvdberg@gmail.com.
Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Dank allemaal voor een geweldig weekend!
Modder - Regen - Gezelligheid - Champagne - Oliebollen - Meer Regen - Nog meer modder.
Kortom: TOP!
Happy new year everyone!
Inderdaad Top!
Geweldig leuk én gezellig met jullie het oude jaar uit- en het nieuwe jaar in te luiden!

Hartelijk bedankt!
Wim & Marjan
Een erg gezellig weekend met een hele leuke groep! Die miezer en modder waren best uit te houden omdat het helemaal niet koud was.

Mijn foto's (15) staan op:
https://picasaweb.google.com/1016280546 ... directlink

Dank aan Jim voor het organiseren, Willem voor z'n route die we terug naar de camping volgden, en de rest voor de gezelligheid!
Ja het was een top-gezellig oudjaar en dankzij regen en blubber heerlijk buiten mogen spelen. Leuk die foto's en bedankt allemaal.
Ook ik vond het een geweldig weekend. Gisteren heb ik ook nog een lekker stuk van een kilometer of 60 gefietst voordat ik weer bij de camping aan ben gekomen.

De foto's staan hier: http://vanglabbeek.xs4all.nl/piwigo/ind ... category/2