door
AB » di 27 sep, 2011 15:06
troezie schreef:nee, ik ben hier vers van de pers! Ik ga me er vanavond even op storten zodat ik kan beslissen
Toch bedankt!
Begin je zoektocht met de vraag of je brede of smalle banden wilt, of je 26" of 28" wielen wilt en of je velgremmen of schijfremmen prefereert.
Mocht dat 26" wielen zijn met brede sloffen en velgremmen dan kun je vervolgens Santos, Koga en VSF vergelijken. Maar er zijn legio andere merken zoals Thorn, Surly, Snel, Velotraum, Salsa, Idworx, Cannondale, Patria, Cube, etc.
Dan nog de vraag of je rohloff wilt ja dan nee, afhankelijk van het budget dat je beschikbaar hebt.
Of begin anders met een verliefdheid op een bepaald merk fiets dat je op het oog hebt.
Als je iets meer info geeft heb je hier heeeel veel liefhebbers die met je mee gaan denken. En nu ik mezelf zo teruglees is de vraag alu/staal eigenlijk niet eens zo interessant. De een vind staal mooi, slank, schokabsorberend en duurzaam schroefdraad, de ander houdt meer van oversized en superstijf en niet wegroestend schroefdraad. Stalen frame is zo'n twee gevulde bidons zwaarder. Het is wel zo dat in afgelegen gebieden eerder een staalboer met lasapparaat te vinden is dan een aluboer met lasapparaat..... In beide gevallen moet je ze maar net treffen.
Je kunt ook nog de bikemotion en fiets- en wandelbeurs afwachten, zodat je je fiets in levende lijve kunt aantreffen.
succes met je zoektocht, altijd leuk.