Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Compressie / recovery kleding - Forum Wereldfietser

Compressie / recovery kleding

Heeft er iemand ervaring met compressie / recovery kleding / sokken van bvb Skins, 2XU of CEP?
Gebruik sinds 2 jaar tijdens vluchten en na intensieve trainingen, wedstrijden of cyclosportieven compressie sokken.
Persoonlijk vind ik het echt super. Scheelt enorm in het vermoeide gevoel in je kuiten. Je merkt de 'compressie' tijdens het dragen van de sokken nauwelijks iets maar op het moment dat je ze uittrekt merk pas het verschil.
Ik hoor van verschillende mensen die in dezelfde situatie compressiekousen/compressiebroek gebruiken dezelfde geluiden.

Wel heb ik begrepen dat het met de pasvorm nogal precies komt. Hoe weet je of de kousen passen? Merk je ook echt dat je sneller herstelt, dus dat je bv. sneller weer een intensieve training kunt doen?
Zit te denken om een paar Skins kalf tights te kopen, of zouden sokken beter zijn?

Afbeelding

Skins is natuurlijk wel een beetje in een kwaad daglicht komen te staan :(

Afbeelding
Gisteren met oa Marc de Maar (prof bij Quick step) beetje door Drenthe gefietst. Ondanks het mooie weer had hij zijn compressie sokken aan..en niet alleen de grote prof ploegen geloven in de prestatiebevordering door dergelijke sokken.
Tijden wedstrijden mogen ze niet worden gedragen. DE kousen zijn door de UCI op de dopinglijst gezet. Dus het zal wel meer dan placebo effect zijn..

Mbt maatvoering er zijn bedrijven die meerder maten voeren of dat je via internet je maten kunt opgeven. Ik heb standaard kousen die dan wel enigszins wielrenner specifiek zijn..

Voordeel van calfs is dat ze niet zo warm zijn wanneer je er mee gaat slapen...