Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 9 oktober - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 9 oktober

Het wordt al weer tijd voor een rondje Groningen. Er is vast wel iemand die een mooie route weet en dat graag met de anderen wil delen. Heb je een idee communiceer het even via dit forum.
Als alles goed gaat ben ik op tijd weer teug in Nederland om mee te fietsen en ook Ronnie en Linda zullen weer van de partij zijn. Een verslagje van ons rondje Groningen in Flagstaff vind je onder: Bestemmingen en reisverhalen>Amerika> Rondje Groningen gaat vreemd in Flagstaff http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... 13&t=15623.
Laten we hopen dat het weer net goed is als het afgelopen rondje, want dat zag er goed uit. Natuurlijk zal ik zorgen voor koek. Wat voor laat ik nog even in het midden. (speciale verzoeken mogen gedaan worden en meeste stemmen gelden).

Tot zondag 9 oktober om 10 uur voor het Hoofdstation bij het "Peerd"

Ineke Valster
Ik zal in elk geval van de partij zijn die zondag!
Overigens een mededeling van mij kant: Deze keer is het aan mij om op iets lekkers te trakteren :D
het langgehoopte is gebeurd: Op donderdagmorgen, 22 september 2011 om 10.38 uur heb ik te horen gekregen dat ik alles van de opleiding heb gehaald!
Gefeliciteerd Paul!
Nu maar snel weg voor een sabbatical alvorens je vast zit in een leven van werken en carrière maken :wink:
Enneeee een vrouw komt vanzelf ook nog wel een keer op je pad :D
Hee Paul! Gefeliciteerd! En Jan heeft gelijk; eerst een sabatical, daarna genoeg tijd voor andere dingen... We gaan er vanuit dat we er bij zullen zijn in oktober. Groeten uit een zonnig en lekker warm California.
Hallo luitjes,
Op zondag 9 oktober is het ook 4 mijl, maar met de keuze uit:
'Ver meid, die 4 mijl!' of 'Vermijd die 4 mijl" wil ik voorstellen om een fietsrondje richting zuiden te maken, om de 4 mijl heen, met Rolde als meest zuidelijke punt en op de terugweg bij mij in Haren een glaasje fris te pakken (of kopje soep bij kouder weer). Ik heb een mooie route vorige week gefietst van ong. 75 km. Goed plan?
Groet, Petra.
Lijkt me een strak plan. Prima. Ik zit nu nog in de V.S. maar als de piloten hun best doen ben ik er zondag bij. Al voorkeur voor een bepaalde koek/taart/brownie??
Groeten vanuit een heel warm Phoenix,

Ineke
Beste allemaal,

Ik zal er niet bij zijn, als alles goed gaat ben ik dan onderweg van Sevilla naar Santiago de Compostela.
Tot een volgende keer!
Hallo nieuwe fietsvrienden,
Ik laat jullie al weer in de steek en mezelf dus ook!
Op deze zondag houdt Dante Alighieri Friesland een lezingenmiddag, over Italiaanse gastarbeiders en nog wat lichtere dingen. (zie site mocht je ook liever dit gaan doen dan fietsen). Ik leer ook nog Italiaans + cultuur als ik niet fiets namelijk.
Martin, mijn reparatiesetje blijft nog wel even veilig bij jou liggen, als je maar niet vergeet waar het ligt, sorry. Prettig fietsrondje naar .. Rolde? (stond daar niet die recentelijk verbrande oude boerderij?).

groeten van Jitske,
engwierum.
Klopt. Paar dagen eerder nog langsgefietst tijdens onze tocht door Nederland van zuid naar noord, het Fietserpad, dan kom je er langs. Bizar.
Op bedevaart richting Grolloo? Altijd goed.
IJs en wederdienende fiets ik mee en dat heeft niets met het weer te maken, maar meer met andere verplichtingen.
Zaterdag weet ik het zeker.
Wij slaan deze keer het rondje over. Rene moet aan de studie, heeft maandag tentamen en ik (Geke) loop de hele week al krom vanwege de rug. Fietsen lijkt me niet echt verstandig nu. Wel jammer, hebben 1,5 week terug nog rondje Rolde gefietst. Erg mooie route.
Helaas, we hadden graag de Amerika-verhalen gehoord en ons door Petra laten leiden. Volgende maand misschien weer.
Veel fietsplezier!!
Wij ontvangen zondag 9/10 thuis bezoek, bovendien wordt er 85 % kans op regen verwacht. Aangezien ik begin september door plotsklapse gevoelloosheid van mijn linkerbeen op de vloer ben gesmakt, sta ik nu onder behandeling van de fysiotherapeut.
Ik vermoed dat ik er niet aan ontkom mijn vrouw en zoon aan te moedigen als ze de vier mijl van Groningen lopen. Daar kunnen jullie overigens op het eind ook nog wat last van hebben.
Wim
Ondanks de voorspelde regen (de meest optimistische site houdt het erop dat het pas eind vd middag gaat regenen, maar geeft ook de laagste temp:9 graden!!) zal ik bij het het Peerd staan morgen. Verheug me er op iedereen weer eens te zien en door de Drentse bossen richting Rolde is gezien, de ook al voorspelde harde zuiden wind, een perfecte keuze. Cilia
Paul wat voor koek moet ik bakken? Jij bent tenslotte geslaagd! Dus jij mag deze keer kiezen. Laat het even weten voor 21.00 uur anders wordt het brownie, want mijn eieren moeten op.
We gaan er gewoon vanuit dat het (een beetje) droog blijft. Ik hoop dat we op tijd zijn want Ronald moet optreden tot 1.00 uur. Dus dat wordt een latertje voor hem.
Tot morgen,

Ineke en Ronald
tel: 06-22909149
Hallo Ineke,

Nou, als je eieren toch op moeten maak dan maar een paar van die overheerlijke Brownies :P .
heb zelf een paar lekkere gevulde koeken, gelukkig hebben we morgen een fraaie tocht voor de boeg, dan komt al dat lekkers wel op!
Morgen weer een mooie dag om te fietsen en gezellig iedereen weer zien, bijpraten en taarten proeven, het mag. Wij komen ook.

Paulus en Co.
Het was heerlijk, en het gezelschap weer even goed als altijd. De regen begon pas op de laatste paar honderd meter voor huis. Ik was ook nog op tijd om mijn vrouw en zoon aan te moedigen bij hun 4 mijl race, en te huldigen voor hun ondanks de regen mooie tijden.
Wim
Ja, ja! Die Petra kan me wat!

Niet alleen had ze een mooi rondje ten zuiden van de stad uitgezet. Ze wist ook nog de grootste drukte van de vier mijl te omzeilen, een pan heerlijke soep te maken zoals ik hem nog nooit geproefd heb (ooit van soep met banaan erin gehoord?) en tenslotte ze wist ook nog de weergoden af te dwingen dat ze het grootste deel van de route droog hielden. Pas toen ze zelf weer naar huis ging begon het te regenen.
Bedankt hoor. Voor alles!

Het was weer erg leuk en goede gesprekjes gehad met mijn 13 mede-fietsers tijdens de 71 kilometers. Het rondje Groningen leeft goed en volgende maand hebben we ons twee-jarig jubileum.

En om de rest van Nederland een beeld te geven wat we bedoelen met 'verzamelen bij het peerd' de volgende foto:

Afbeelding
Bedankt allemaal!!


Het was weer ouderweste gezellig en ook nog mooi weer!! Wat willen we nog meer? Er was koek en nog meer koek(en) en spannede soep! Een mooi rondje met op de heen weg wind tegen, maar toen reden we grotendeels tussen de bomen, dus daar merkten we niet zoveel van. Wel van de wind mee op de terugweg en zo zeilden we mooi om de drukte van de 4 mijl heen terug naar Groningen. Petra bedankt voor alle goede zorgen en zet je het recept van die heerlijke spannende soep nog op het forum??
Hans bedankt voor de foto het doet me denken aan een liedje over een rijtuigje van Wim Sonneveld en Leen Jongewaard.
Volgende maand vieren we inderdaad ons 2 jarig jubileum. Genoeg reden dus (of excuus) om alvast na te denken over wat voor taart/koek daar bij hoort.
Mensen bedankt voor de geslaagde dag en tot in november!

Groeten,
Ineke en Ronald