Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor een herftstocht door de Vogezen? - Forum Wereldfietser

Tips voor een herftstocht door de Vogezen?

Het kan zo mooi zijn in de herfts. Dus als het weer het even toelaat willen we een mooie tocht maken door de Vogezen. Wie heeft er tips rondom de route (tracks?), goedkope eenvoudige overnachtingen, bezienswaardigheden en lekkere restaurantjes?

Op het eerste gezicht lijken deze beschrijving , site en kaart een mooie basis. >

Alvast bedankt!
Nu duimen voor een mooie zonnige en kleurrijke herfts.
Blanche schreef:Het kan zo mooi zijn in de herfts. Dus als het weer het even toelaat willen we een mooie tocht maken door de Vogezen. Wie heeft er tips rondom de route (tracks?), goedkope eenvoudige overnachtingen, bezienswaardigheden en lekkere restaurantjes?

Op het eerste gezicht lijken deze beschrijving en kaart een mooie basis. >

Alvast bedankt!
Nu duimen voor een mooie zonnige en kleurrijke herfts.
Ik heb er net rondgefietst op de IGN kaart 1:200000, was mij goed genoeg.

Ik vond de camping in Cornimont een aanrader, groot veld voor jezelf en na twee dagen wist ik pas wie de beheerder was. Uiteindelijk heb maar wat geld onder de deur doorgeschoven, aldoor als ik wou afrekenen had ie geen zin!
http://ferme-des-plateaux.over-blog.com/

Voor als het regent en jullie niet in een tent willen zitten... Zeer eenvoudig en dus goedkoop. Doe Virginie de groeten van Wim.
De Route des Crêtes loopt van noord naar zuid over alle toppen en biedt bij mooi weer een fantastisch uitzicht over het Rijndal, relatief weinig klimwerk. Bij regen ligt hij in de wolken en is er niets te zien, maar dan heb je sowieso niets te zoeken in de Vogezen...
http://www.moulinbegeot.eu/verblijf.html

Nog een overnachtingstip voor de zuidelijke Vogezen en het aangrenzende Plateau des Mille Lacs. Ook erg mooi en wat minder klimwerk.
Fantastisch wat een antwoorden! Nog meer tips?

Ik voeg dit draadje gelijk toe als link onder Nuttige Links in de Landeninfo Frankrijk.
Route des Cretes natuurlijk, slot Haut Koeningsbourg, camping Saverne (van een Nederlander), hotelletje in Colmar. camping in Rouffach. Wijntjes drinken in Ribeauville en Turckheim.
Camping in Obernai
Geen vaste plaatsen, apart tentenveld.

Mocht je de hoogte in gaan. Houdt er rekening mee dat het in de Vogezen vroeg herfst kan zijn. In 2003 eind september 2 weken in de Vogezen geweest. Toen wij op 1 oktober naar huis gingen, waren de bomen al helemaal kaal.

Maar het kan er in die tijd ook heel mooi weer zijn.

Wil je omhoog. Probeer de Route des Crêtes. Niet direct een erg rustige weg, zeker niet in de weekend, maar bij mooi weer heb je in het zuidelijk gedeelte kans op uitzicht op de Alpen.
Maar de Elzas is met al zijn wijndorpjes ook niet te versmaden.

Peter
Hier nog een handige site om je gps track op de IGN topokaarten te laten zien:
http://www.osola.org.uk/rides/gpsuploader.htm
Edit: niet meer actueel.
Ik ga over twee weken een lang weekend met de atb die kant op.

We willen het liefst een onverhard rondje rijden i.p.v. dagtoeren vanuit een standplaats. Overnachten in gites/b&b's.

Op de weg vond ik het prachtig, iemand ervaring met atb-routes daar?

Ik geloof dat een edge meegaat, dus met een gps-track zouden we uit de voeten moeten kunnen.

Maar uiteraard gebruik ik ook gewoon de kaart ;)

Sjors