Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Oplaadbare batterijen bij de KLM - Forum Wereldfietser

Oplaadbare batterijen bij de KLM

Ik lees op de site van de KLM:

"Losse lithiumbatterijen, zoals oplaadbare lithiumbatterijen en AA-lithiumbatterijen voor laptops en dvd-spelers, mogen alleen in de handbagage mee. Elke reservebatterij moet in de oorspronkelijke verpakking zijn verpakt. Is deze verpakking niet langer beschikbaar, dan moeten de contactpunten van de batterij afgeplakt worden om ze te isoleren, en elke batterij apart in een plastic zakje worden verpakt."
Wat een onzin, dit doe ik al jaren in de ruimbagage. Niet in de originele verpakking uiteraard. En meestal samen met de GPS, waar nog 2 batterijen inzitten. En vaak ook met fototoestel, waar een oplaadbare batterij inzit. Plus telefoon waar ook een oplaadbare batterij in zit.

Of is het geen onzin van de KLM en zie ik iets over het hoofd?
Het valt wel mee wat ze vragen. De meeste batterijen zitten al in het apparaat waar ze horen, dus die tellen niet. Reserve-lithiumbatterijen hebben meestal een kapje of zitten in een doosje zodat de contactpunten geen kortsluiting kunnen maken. En het gaat alleen om Li, niet om NiMH.
Dus het enige dat niet mag is dat je in het ruim Lithiumbatterijen zo opbergt dat ze kortsluiting kunne maken. Logisch dat dat niet mag. Ze formuleren het alleen zo rottig.
Leon
Ik heb inderdaad gelukkig alleen maar NiMH-batterijen voor de GPS. En één LI-batterij in de camera.
Toch vraag ik me af wie van de KLM-passagiers dit allemaal leest (het was mij tot nu toe nooit opgevallen) en hoe streng KLM hiermee omgaat. Dan moeten ze bij het scannen van alle koffers nog eens apart kijken of er niet toevallig losse LI-batterijen inzitten. Een leuke klus erbij, zou ik zeggen.
Niet alleen bij KLM. Ik heb wel eens de batterijen uit een Maglite moeten halen op een Duits vliegveld, deze mochten niet in het apparaat zitten van de beveiliging.
Sjeng Langslaper schreef:Niet alleen bij KLM. Ik heb wel eens de batterijen uit een Maglite moeten halen op een Duits vliegveld, deze mochten niet in het apparaat zitten van de beveiliging.
Hoi Sjeng, hoe kwamen ze erachter? Moest je na het inchecken terugkomen om de koffer open te maken?