Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pitoreske tuincamping - Forum Wereldfietser

pitoreske tuincamping

Ik was in de veronderstelling dat er een topic was met kleine tentcampings, maar niet gevonden.

Bij deze:
In de provincie Groningen vlakbij De Blauwe Stad in Oostwold(Scheemda) is trekkerscamping http://www.dekikkerberg.nl/ . Een grote particuliere tuin van vriendelijke mensen die het gezellig vinden als er af en toe iemand zijn tentje neer zet. Heel ruim en goed sanitair met knusse hoekjes voor de tent.

De ruime vijver heef zijn bevolking van kikkers. Ik had er vorige week weinig achtergrond muziek van. In het voorjaar is dat misschien anders :) Je kunt ook wat verder van de vijver staan als je dat liever hebt.

Boodschappen deed ik zelf in Scheemda.
Afbeelding
Hier heb ik zelf nooit gekampeerd, maar ik kom er regelmatig langs en heb er wel eens (lekkere) wijn gekocht. De sanitaire voorzieningen zijn ingebouwd in grote, oude wijnvaten, heel apart. Het is bij Otterlo, de Hoge Veluwe is vlakbij.
http://www.minicampingdeveluwe.nl/
Nog een pitoreske "only tents location"

Fort Spion, onderdeel van de Hollandsewaterlinie en gelegen aan de Loosdrechtse plassen, vorig jaar met pasen gestaan.
http://www.fortspion.nl/
Er is nu een heel mooi album-topic met mooiste campingplekjes op exotische locaties actief. Mooi!!

Ik zou het toch wel interessant vinden als er fietsers nog een kleinschalige tentcamping in de meer directe omgeving in en om Nederland weten voor korte week(end)tripjes.
Roald schreef: Ik zou het toch wel interessant vinden als er fietsers nog een kleinschalige tentcamping in de meer directe omgeving in en om Nederland weten voor korte week(end)tripjes.
Leuk idee!, heb je ook naar Paalkamperen gekeken Roald, daar zitten ook wat mooi plekken tussen, ook een paar saai plekken. Ik zag een gisteren waar een mountainbike route dwars doorheen ging...
Hey Shane,

Ja, paalkampeerterreinen reken ik eigenlijk onder de makkelijke vindbare adressen zoals eigenlijk ook de campings van de natuurkampeerterreinen.

Ik bedoel dus de meer aparte terreinen die ook niet zo een twee drie te achterhalen zijn.

Op de kaart van communitywalk staan ook wat particuliere locaties vermeld,maar heel weinig, zulke doel ik op.
"kleinschalige tentcampings" dat is voor mij een inkopper. Wel eens van de
N(nederlandse) T(toeristen) K(kampeer) C(club) gehoord? Ze bestaan volgend jaar 100 jaar en hebben de wijze waarop wij kamperen met lichtgewicht materiaal in Nederland geintroduceerd. Overigs ook de welbekende kampeercarnet kaart. Founding Fathers de heren Slee en Denig....

Er zijn 22 schitterende stille terreintjes in Nederland allemaal op fietsafstand van elkaar, standaard met kampvuurplek en jaarrond open. De laatste paar jaar hebben we er zelfs met wat vrienden bij een groot kampvuur er oud en nieuw gevierd.

Let wel : het is een vereniging net als de WF, dus gebaseerd op zelfbeheer etc,
Enfin kijk voor nadere info en een fotoimpressie op de site: www NTKC .nl

Ben Huve
Ja, dat is een mooie tip Ben, dank je. Al eens van gehoord. Maar de koude douches hielden me tegen...
Ik zie op de site dat dat nu tegenwoordig meerendeels verleden tijd is.