Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen VSF T400 meer - Forum Wereldfietser

Geen VSF T400 meer

Juist gezien op een Duits fietsforum: VSF Fahrradmanufaktur heeft hun website geüpdatet voor 2012.

Meest opvallend: er staat geen T400 meer tussen de trekkingfietsen.
Weer een optie minder voor wie een goede 26" reisfiets wil... :(
Andere naam, en een website die nog niet goed werkt (zoek onder Produkte): http://www.fahrradmanufaktur.de/?page_id=3324
Wim
Verdorie, ik was te rap met roepen... Excuses.
De T400 wordt nu blijkbaar TX-400 genoemd, en staat samen met de andere reisfietsen (niet gelijk aan trekking, wordt nu expedition genoemd) nu op een aparte pagina (die niet vlot te bereiken is zoals de rest)

Enfin, ze zijn er dus wel nog, maar goed verstopt ;)

edit: Wim was me voor
Hmmm, de Magura HS33 is HS11 geworden, de Tubus Duo is een Tubus Tara geworden, banden zijn een ander type Schwalbe (mondial i.p.v. Dureme), de crank is veranderd van Sugino Messenger naar Lasco CF12, het stuur en de voorbouw zijn veranderd van Units naar Satori, de trapas is verander van BB-UN26 naar BB-UN54. De Tange Seiki Falcon stuurpen(?) is een VP-A52 Ahead geworden en ook de zadelpen is veranderd van een Kalloy naar een Satori. Tenslotte is een minder sterke koplamp gemonteerd (40 lux ipv 60 lux), maar die wel daglicht heeft en is de Pletscher standaard veranderd van een comp naar een Zoom.

Vraag is of de T-400 Rohloff nu een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, of dat er toch mindere onderdelen zijn gemonteerd. Waarom ze bijvoorbeeld van de Duo naar de Tara zijn gegaan, of van de HS33 naar de HS11, of die andere Schwalbe band waar ik nog nooit van gehoord heb. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Gelukkig is de Son gebleven!
hmm
de specs zijn ook veranderd,
ik weet niet of dat positief is, daar ken ik de onderdelen niet goed genoeg voor
behalve dan de remmen dat is in iedegeval een downgrade naar mijn mening

om een paar voorbeelden te geven

ketting wipperman 1Z1 ipv shimano Hg-50
lager BB-UH54 ipv BB-UN26
remmen Magura HS11 ipv HS33
banden Schwalbe marathon mondial ipv Dureme
B&M 40 lux ipv 60lux




Wij houden juist een T400 2011 model besteld, die niet meer leverbaar was,
en nu dus moeten wachten op het 2012 TX-400 model
jasmon schreef:banden Schwalbe marathon mondial ipv Dureme
Marathon Mondial? prematuur primeurtje voor de eurobike?

Zijn de T400 frames overigens ook los te koop?
AB schreef:
jasmon schreef:banden Schwalbe marathon mondial ipv Dureme
Marathon Mondial? prematuur primeurtje voor de eurobike?
Schwalbe Marathon Mondial 50-559 reflex volgens de specs
die ik niet op de scwalbe site terug vind
Er is heel wat veranderd, maar ik ben benieuwd wat de experts hier vinden van de veranderingen. Ik heb e.e.a. uitgezocht en het lijkt erop dat de onderdelen niet perse minder zijn, maar gewoon anders. Misschien zijn de Units vervangen door de Satori onderdelen vanwege de klachten die men in de media had over de niet optimale stijfheid van laatstgenoemde...

Wie het weet mag het zeggen, graag zelfs, want ik heb een oogje op deze fiets ;-)
Lampo schreef:Er is heel wat veranderd, maar ik ben benieuwd wat de experts hier vinden van de veranderingen. Ik heb e.e.a. uitgezocht en het lijkt erop dat de onderdelen niet perse minder zijn, maar gewoon anders. Misschien zijn de Units vervangen door de Satori onderdelen vanwege de klachten die men in de media had over de niet optimale stijfheid van laatstgenoemde...

Wie het weet mag het zeggen, graag zelfs, want ik heb een oogje op deze fiets ;-)

Hoi lampo,
sorry ik had jou post met verschillen niet opgemekrt :oops: en begon met mijn lijstje .....

lijkt alsof we er hetzelfde instaan en tegenaan kijken , is dit nu wel of niet een downgrade van onderdelen, ik zei al wat de remmen betreft vind ik dat wel,

voor ons jammer dat we net besteld hebben en niet meer leverbaar
AB schreef:Zijn de T400 frames overigens ook los te koop?
De frames (+vork) zijn ook los te krijgen. Ik had bij La Maison du Vélo in Brussel een offerte gevraagd en dat kwam op ca 360 euro.
@ jasmon: geen probleem! We waren tegelijkertijd aan het typen denk ik...

Die Schwalbe Marathon Mondial is inderdaad nog niet terug te vinden op de site van Schwalbe, dus wellicht hebben we een primeur.

Ben vooral benieuwd naar die Lasco crank ipv de Sugino Messenger die toch door veel fietsbouwers gebruikt werd in combinatie met de Rohloff naaf, is de Lasco beter of is het een minder product?

Zag trouwens ook op de site van Magura dat ook de remmen voor 2012 zijn aangepast, de HS33 lijkt nu heel erg op de HS11.
Hmmm, lijkt erop dat die Lasco crank niet echt bepaald een vooruitgang is, heb er op het internet weinig positiefs over kunnen vinden...
Lampo schreef:Hmmm, de Magura HS33 is HS11 geworden
Is dat erg? Wat zijn de verschillen dan?
Tja, ik heb hier wel eens gelezen dat je met de hs33 met minder druk op de remhendel toch meer remkracht kan genereren. De maximale remkracht zou dan wel weer hetzelfde zijn. Maar wat er voor 2012 veranderd is weet ik niet precies, alleen dat ze nu meer dan ooit op elkaar lijken...

Maar ik wil mezelf hier niet als expert neerzetten, want dat ben ik niet. Vraag me alleen bij alle veranderingen af wat voor een invloed het heeft op de duurzaamheid van deze fiets als reisfiets en het functioneren onder belasting. En dan ben ik bij jou als expert bij het goede adres weet ik inmiddels ;-)

Dus wat is jouw mening over de veranderingen? Ik maak me het meeste zorgen over het inwisselen van de Sugino Messenger voor de Lasco cf12.
m-gineering schreef:
Lampo schreef:Hmmm, de Magura HS33 is HS11 geworden
Is dat erg? Wat zijn de verschillen dan?
mischien ben ik iets te voorbarig met deze reactie aangezien ik de 2012 modellen van zowel de HS11 als de HS33 nog niet heb mogen aanschouwen?

mischien omdat ik ergens gelezen had op een site :wink: dat de HS11 een eco-versie was van de HS33 maar gedlt dit wellicht voor de vroegere modellen en is het verschil inmiddels kleiner geworden,

overigens rijd ik nu al een paar jaar tevreden met de HS11
Lampo schreef:Tja, ik heb hier wel eens gelezen dat je met de hs33 met minder druk op de remhendel toch meer remkracht kan genereren. De maximale remkracht zou dan wel weer hetzelfde zijn.
dat is al weer een paar generaties geleden, hoewel de folder er nog wat langer mee door gegaan is ondanks dat de zuigers van hs11 en 33 gelijk waren getrokken

Maar wat er voor 2012 veranderd is weet ik niet precies, alleen dat ze nu meer dan ooit op elkaar lijken...
sinds 2011 zijn de prints op de plestik kapjes verschillend

Dus wat is jouw mening over de veranderingen? Ik maak me het meeste zorgen over het inwisselen van de Sugino Messenger voor de Lasco cf12.
lijkt me idd geen verbetering
Dankjewel Marten, dat vermoeden had ik al. Gelukkig zullen ze wel relatief eenvoudig te vervangen zijn, mochten ze stuk gaan. Maar met betrekking tot die Magura remmen begrijp ik dus dat er maar weinig verschil is tussen de hs11 en hs33? Slim dat ze dan ook het visuele verschil voor komend jaar hebben verminderd tot een verschillende print op de plastic kapjes :roll: . Dan snap ik wel dat VSF de hs33 vervangen heeft voor de hs11.

Het is over het algemeen wel lastig om door de bomen het bos te zien met al die onderdelen...
De VSF TX-Randonneur is echt een prachtfiets.
Het frame in het wit. Rood belletje. Echt een mooi ding.
m-gineering schreef:
Lampo schreef:Tja, ik heb hier wel eens gelezen dat je met de hs33 met minder druk op de remhendel toch meer remkracht kan genereren. De maximale remkracht zou dan wel weer hetzelfde zijn.
dat is al weer een paar generaties geleden, hoewel de folder er nog wat langer mee door gegaan is ondanks dat de zuigers van hs11 en 33 gelijk waren getrokken

Maar wat er voor 2012 veranderd is weet ik niet precies, alleen dat ze nu meer dan ooit op elkaar lijken...
sinds 2011 zijn de prints op de plestik kapjes verschillend

Dus wat is jouw mening over de veranderingen? Ik maak me het meeste zorgen over het inwisselen van de Sugino Messenger voor de Lasco cf12.
lijkt me idd geen verbetering
De HS33 heeft een betere kwaliteit kunststof dan de HS11 in de handel, De HS33 heeft een brake-booster, de HS11 niet.
Volgens mij zijn het minieme veranderingen, om nou te suggereren dat de kwaliteit afneemt? Ze veranderen elk jaar wel componenten bij de T400, zo hadden ze in 2007 een Tubus Locc en in 2008 een Tara (geloof ik). Ook waren de lichten toen veranderd, leek me een ouder model maar na met de techneuten van de fabriek gebeld te hebben blijkt dat het nieuwe model minder goed was enz.

Ik denk dat de kwaliteit van de T400 over het algemeen hetzelfde blijft. Ik vind het een prachtfiets en voor weinig geld. Promopraatje hehe.. Je krijgt geen NL fiets met dezelfde componenten en afwerking voor dat geld, daarom haal ik mijn fietsen in Duitsland.