Hmmm, de Magura HS33 is HS11 geworden, de Tubus Duo is een Tubus Tara geworden, banden zijn een ander type Schwalbe (mondial i.p.v. Dureme), de crank is veranderd van Sugino Messenger naar Lasco CF12, het stuur en de voorbouw zijn veranderd van Units naar Satori, de trapas is verander van BB-UN26 naar BB-UN54. De Tange Seiki Falcon stuurpen(?) is een VP-A52 Ahead geworden en ook de zadelpen is veranderd van een Kalloy naar een Satori. Tenslotte is een minder sterke koplamp gemonteerd (40 lux ipv 60 lux), maar die wel daglicht heeft en is de Pletscher standaard veranderd van een comp naar een Zoom.
Vraag is of de T-400 Rohloff nu een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft, of dat er toch mindere onderdelen zijn gemonteerd. Waarom ze bijvoorbeeld van de Duo naar de Tara zijn gegaan, of van de HS33 naar de HS11, of die andere Schwalbe band waar ik nog nooit van gehoord heb. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Gelukkig is de Son gebleven!