Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ecuador - Ushuaia - Forum Wereldfietser

Ecuador - Ushuaia

Hallo,

Net een schitterende fietsvakantie in Ijsland achter de rug en we kijken al naar het volgende avontuur.
We zouden van Ecuador naar Ushuaia willen fietsen.

Hoeveel maanden zou deze tocht gemiddeld duren: is een 7-tal maanden voldoende? Juli - januari?

Sabien
Ik heb voor mijzelf een tijdje terug de inschatting gemaakt dat dit goed te doen is, inclusief de geplande omwegen. Voor zover ik heb kunnen nagaan is dit qua weer ook een goede planning. Zelf ben ik onderweg van Alaska naar Vuurland en hoop in juli 2012 in Ecuador te zijn. Geen advies op basis van ervaring dus:)
Wij deden zes maanden over Quito - Bariloche http://www.tour.tk/cycling-in-south-america.htm Afstand is net ietsje minder dan 7000km.
Gemiddeld 17 dagen per maand gefietst; ongebruikelijke routes in Peru, en veel hoge passen (onverhard); behoorlijk wat gezig-zagt tussen Chili en Argentinie; maar ook een bus genomen van San Pedro de Atacama naar La Serena in Chili (niet al te interessante omgeving).
Maar ik denk dat het wel moet lukken om binnen zeven maanden in Ushuaia aan te komen :D
Succes en veel plezier,
Ali
Let op dat er veel zuid-westen wind is. Dus als je naar het zuiden fietst heb je veel tegenwind.

Mijn ervaring is dat je er in de bergen geen last van hebt, maar in de woestijn van Peru was het -fietsende naar het noorden- wel heel erg makkelijk fietsen. En veel over tegenwind klagende tegenliggers.

Ten zuiden van Bariloche ben ik niet geweest, maar ik heb van veel andere fietsers gehoord dat daar zeer veel wind stond. Ik weet niet in welke richting.

Misschien is het beter om de route in de andere richting te fietsen.

Groet Wilbert
(www.wilbertgatochfietsen.nl)
Ja, in Peru had ik naar het zuiden toe een zandstorm tegen.
Maar 7 maanden moet mogelijk zijn. Niet -teveel- toeristische dingen meepakken dan (veel kan dan nog wel). Of veel niet-wildkamperend overnachten (en dus minder bagage en dus sneller en mobieler).