Onze windows labtop doet weer es vervelend. En dit keer heb ik er geen zin meer in. Geen zin in weer uren schonen en zoeken naar het probleem. Zeker nu ik al ruim drie jaar lang een Apple heb zonder problemen (!). Eigenlijk is de windows machine er alleen nog maar voor de gps en als we alletwee achter een computer willen zitten. Ik heb nooit problemen met mijn Imac en daarom denk ik erover om Windows helemaal de deur te wijzen. Wie heeft ervaring met Open street map gps kaarten en andere kaarten op apple? Apple heeft programma's om kaarten over te zetten en om de Garmin te gebruiken, maar werkt het echt met de meeste kaarten? Kan ik eindelijk windhoos verwaal zeggen, een tweede Apple kopen en mijn GPS met gratis kaarten blijven gebruiken?
Op garmin.openstreetmap.nl en openfietsmap.nl zijn de OSM kaarten ook voor de Mac beschikbaar. Sterker nog, het gmap formaat schijn je ook gewoon in windows te kunnen gebruiken en dat schijnt de nieuwe Garmin standaard te worden (dus geen gedoe meer met windows installers, gewoon de gmap folder uitpakken en kopiëren naar een standaard garmin folder).
Op dit moment krijgen de world routable 'Lambertus' kaarten een facelift en komt er ook een openfietsmap lite versie wereldwijd. Dus óók in Mac format. Die pc kan je dus naar zolder verhuizen, voor het geval dat een enkele kaart niet op de Apple geopend kan worden.