Wij willen twee volwassenen fietsen aanschaffen voor een eerste fietsvakantie (Zweden) komend jaar. Op aanraden van fietsenmetkinderen.info hebben wij afgelopen jaar een kinderfiets uit Engeland besteld van Islabikes, superlicht en bevalt erg goed. Onze zoon van bijna 5 fiets er al 8 km op en is bijna toe aan een grotere 20inch large model. Toen ik daarvoor op hun site keek, zag ik dat ze tegenwoordig ook volwassen fietsen verkopen http://www.islabikes.com/bike_pages/beinn29.html. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren over de kwaliteit van de volwassen Islabike fiets en de geschiktheid en degelijkheid er van voor fietsvakanties. Even voor het totaalplaatje: Wij hebben twee kinderen van 3,5 en dus bijna 5, waarvan de oudste gedeeltelijk zelf fietst en gedeeltelijk aan de follow me meefietst, de jongste zit gedeeltelijk op een kinderzitje (en zal dus ook gedeeltelijk met de follow me meefietsen. Qua bestemmingen zullen wij gelet op de kinderen niet de bergen in gaan en niet meer dan 40km / max 2 weken achtereen fietsen, binnen en buiten Europa. Het moet een onderhoudsvriendelijke fiets zijn. Past de islabike in dat plaatje of is er een geschiktere fiets voor max. 1000 euro?
Die kinderfietsen vullen een gat in de markt, maar voor de volwassen fietsen geldt dat niet. Heel verkeerd zijn ze niet, en beter dan de standaard Nederlandse merken als Gazelle is ook niet moeilijk, maar ik zou toch echt eerder kijken naar de modellen van Fahrradmanufaktur als hun T 400. Die zijn bovendien heel compleet afgemonteerd, met spatborden en drager, en verlichting. Ook de Surly Long Haul Trucker is een heel goede touringfiets. Ik heb voor de wiki een uitgebreid artikel geschreven, maar door de problemen met de wereldfietser site is dat nu niet zichtbaar. Stuur me een pb met je email adres en ik stuur je de pdf.
Wim