Ik vertrek de 27ste naar Kazachstan voor een rondje via Kyrgyzstan en China. Vooral in Kyrgyzstan denk ik redelijke stukken onverhard te gaan rijden. Ik rij al een tijd naar tevredenheid op Schwalbe supremes, maar ik vraag me af of ik er voor deze reis niet beter aan doe om Extremes te monteren.
Natuurlijk is de extreme de ultieme band voor onverhard. De belangrijkste vraag is echter: denken jullie dat ik problemen kan verwachten op supremes? En zijdelings: zouden extremes mij alleen het voordeel geven van meer tractie, of ook lekbestendighed? Ik vind het erg moeilijk dit in te schatten.
Schiet ik er iets mee op on enkel achter een extreme te monteren, voor de tractie, of zou dat van negatieve invloed kunnen zijn voor het rijgedrag?
Ik hoor graag jullie visies! Wat zouden jullie doen?
Dank!
Edit: misschien handig om er bij te zeggen. Ik rij nu op 26x2.0.
Natuurlijk is de extreme de ultieme band voor onverhard. De belangrijkste vraag is echter: denken jullie dat ik problemen kan verwachten op supremes? En zijdelings: zouden extremes mij alleen het voordeel geven van meer tractie, of ook lekbestendighed? Ik vind het erg moeilijk dit in te schatten.
Schiet ik er iets mee op on enkel achter een extreme te monteren, voor de tractie, of zou dat van negatieve invloed kunnen zijn voor het rijgedrag?
Ik hoor graag jullie visies! Wat zouden jullie doen?
Dank!
Edit: misschien handig om er bij te zeggen. Ik rij nu op 26x2.0.