Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cat(eye) in de zak..... - Forum Wereldfietser

Cat(eye) in de zak.....

Voor mijn verjaardag een mooi draadloos Cateye tellertje gekregen, Micro Wireless CC-MC 100W, met 'dual tire size', dus handig om op 2 verschillende fietsen te gebruiken dacht ik (op de mountainbike en op de vakantie tandem) Echter blijkt een losse tweede montage set in Nederland niet als zodanig te verkijgen. Navraag bij importeur leert dat je dan los een extra wielsensor, wielmagneer en stuurhouder moet kopen. Nou kost me dat verdorie ruim 40 euro, bijna zoveel als een nieuwe teller (42,95), terwijl een complete montage set in de USA bijv. maar iets meer als 25 dollar kost. Vanuit de US naar NL verschepen kost me dan echter weer 20 dollar erbij, dus da's ook al geen optie. Heeft iemand een idee hoe ik wel tegen acceptabele kosten aan een tweede montage set kom?

Roef
Ik weet niet precies welke houder op deze computer werkt. Maar vaak zijn ze vrij uitwisselbaar.

probeer www.derks-wielersport.nl is voor een houder
Hier zie ik sensor en houder samen voor 29 euro nogwat, maar heb ik nog geen magneet, en die krengen kosten van Cateye los ruim een tientje en zit ik weer boven de 40€..... Zelfs als ik een ander merk magneet zou pakken (kan dat?) betaal ik nog altijd 6 euro.... :(

Ik zie trouwens wat je bedoelt, een Sigma sensor/zender is los bijvoorbeeld maar 12 euro. Vraag is dan inderdaad of dat zou werken, ik zou zelf denken dat ze de qua zend en ontvangst frequentie per type uniek zijn en het dus niet te mixen is....

Roef
Rongyos schreef:Hier zie ik sensor en houder samen voor 29 euro nogwat, maar heb ik nog geen magneet, en die krengen kosten van Cateye los ruim een tientje en zit ik weer boven de 40€..... Zelfs als ik een ander merk magneet zou pakken (kan dat?) betaal ik nog altijd 6 euro.... :(

Roef
voor twee tientjes heb je een simpele cateye met draad, en dan vergis je je ook niet in wiel 1 en 2
Tja, die had ik natuurlijk in eerste instantie, maar je wil toch mee in de vaart der volkeren :oops:
hou MP in de gaten. Laatst nog voor een tientje een splinternieuwe draadloze Monza op de kop getikt.
Rongyos schreef:Hier zie ik sensor en houder samen voor 29 euro nogwat, maar heb ik nog geen magneet, en die krengen kosten van Cateye los ruim een tientje en zit ik weer boven de 40€..... Zelfs als ik een ander merk magneet zou pakken (kan dat?) betaal ik nog altijd 6 euro.... :(
Ja, iedere magneet moet werken. Gewoon even langs de fietsenmaker rijden en vragen of hij nog ergens een magneetje in een rommelbakje heeft liggen. De winkel waar ik werk heeft er in ieder geval genoeg, maar Apeldoorn is helaas niet om de hoek.
Rongyos schreef: je wil toch mee in de vaart der volkeren :oops:
weet je zeker dat dat volk de goeie kant opdraaft? :D