Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam. 7 september 2011 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam. 7 september 2011

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 7 september, 5 oktober, 2 november, 7 december, 4 januari en 1 februari.
Tot nu toe waren de weersomstandigheden nog nooit een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam
.
Het is nog zomer, al zou je dat niet zeggen wanneer je het raam uit kijkt. :cry: Woensdag wordt het nog een winderig dagje maar volgens het KNMI neemt in de loop van woensdagavond de wind in kracht af. :lol:
We komen weer in het donker terug. Dus denk aan opvallende kleding en verlichting. :idea:
Voorstel voor een "stormrondje" vanavond; langs (woest) water, door bos en toch nauwelijks de stad uit.
Churchillaan-Stadionkade-Nieuwemeer-Amsterdamse bos-Amstelveense poel-Amstel/Holendrecht-Abcoudermeer-Gein-Telegraafbos-Kanaaldijk-Ringdijk.
Tot straks, Frank
Frank,
Je bent behoorlijk ambitieus. Ik troost me met de gedachte dat we voor de helft van het rondje de wind mee zullen hebben. Of we het helemaal droog houden valt te bezien, maar met de buien lijkt mee te vallen.
Wat een bof. Een getemperd windje en geen spat regen; nou ja, een enkel spatje waar we niet nat van werden.
Frank voorop met zijn Tomtom. Dat zou goed moeten gaan. Maar we kleppen te veel en rijden door onoplettendheid verschillende keren mis. Bovendien voerde Frank voetpaden in als fietspaden en de Tomtom stuurt ons in het Amsterdamsebos prompt de Japanse tuin in. Via trappen en een bamboe looppad keren we terug op het asfalt.
Geen café maar bij één van de deelnemers pauzeren we voor koffie/thee en een punt hartige taart. De mannen zijn niet te beroerd om voor de gastheer een paar looiige deuren naar boven sjouwen. Berekend gastheerschap? Langs de donkere zijde van de Amstel keren we terug bij de Berlagebrug.

Weer een gezellig Rondje Amsterdam onder prima condities. Ja, boffen dus.
De hint is duidelijk, ik zal de Marokko route aanpassen. Alleen nog doorgaande- geasfalteerde wegen :wink:
frank bueters schreef:De hint is duidelijk, ik zal de Marokko route aanpassen. Alleen nog doorgaande- geasfalteerde wegen :wink:
Nee, niet doen! Hoe ruiger, des te beter. Ezelspaden, kamelenroutes; daar ga ik voor.