Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bandmaat (Schwalbe Big Apple), geen verstand van... - Forum Wereldfietser

Bandmaat (Schwalbe Big Apple), geen verstand van...

Mijn eenvoudige Union stadsfiets brengt mij elke dag trouw naar mijn werk. 17 Kilometer heen en 17 terug. Ik ben daarmee dan wel geen Wereldfietser met dure spullen, toch koester ik mijn fiets. :)

Via wat speurwerk naar prettige nieuwe buitenbanden kwam ik hier terecht en vond de Schwalbe Big Apple.

Op mijn wiel staat de maat 20-622 en de band die er nu op zit is 37-622. Als ik links en rechts de ruimte heb voor 50-622, past de Big Apple dan? Of maak ik een fout omdat de velg al te smal is, of omdat ik vergeet dat de band ook hoger is?
wernert schreef:Mijn eenvoudige Union stadsfiets brengt mij elke dag trouw naar mijn werk. 17 Kilometer heen en 17 terug. Ik ben daarmee dan wel geen Wereldfietser met dure spullen, toch koester ik mijn fiets. :)

Via wat speurwerk naar prettige nieuwe buitenbanden kwam ik hier terecht en vond de Schwalbe Big Apple.

Op mijn wiel staat de maat 20-622 en de band die er nu op zit is 37-622. Als ik links en rechts de ruimte heb voor 50-622, past de Big Apple dan? Of maak ik een fout omdat de velg al te smal is, of omdat ik vergeet dat de band ook hoger is?
Plak een stuk klei, brooddeeg of een paar lagen dik karton om je band zodat die 12mm breder en hoger wordt. Wil die nu nog draaien (voor en achter)
Bij mijn stadsfiets werden de spatborden al irritant bij bandenmaat 42.
Ik heb daarna toch maar weer de standaardmaat gekocht, want zonder spatborden is in het winterhalfjaar op de stadsfiets niet best.
De velg is geen probleem (info Schwalbe)
Leon
de velghoogte "622" (26 inch) is al goed
de bandbreedte "50" (5cm) moet je uitmeten

@m-gineering,
50 - 37 = 13 toch ;-)
Dank voor de hulp, zo moet ik er wel uit komen.

Mijn stadsfiets heeft trouwens net gezelschap gekregen van een mooie Nazca ligfiets. Damn, wat is dat ['ligfietsen' - w] verslavend. Word ik misschien toch nog een wereldfietser. ;-)
Gunter schreef:de velghoogte "622" (26 inch) is al goed
Niet om vliegen af te vangen, maar 622 is 28 inch. 559 is 26 inch.