Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Randonneur of Traveller Dames maat 54 - Forum Wereldfietser

Koga Randonneur of Traveller Dames maat 54

Ik zoek een Koga Randonneur of Traveller Dames maat 56

Niet ouder dan 7 jaar.
:idea:
Wie heeft er een te koop staan?
Welkom op het forum Carla.

Het zijn vast hele leuke en goede fietsen die je zoekt, maar waarom zo specifiek naar een Koga? Je zult er vast je redenen voor hebben, maar je zou je kansen om een mooie fiets te vinden een heel stuk vergroten als je niet merk gericht, maar breder, kwaliteitsgericht op zoek zou gaan. Dan zul je op een hoop meer merken en modellen uitkomen dan enkel Koga. Natuurlijk vergt dit laatste wel wat meer kennis en energie, maar op dat gebied kan dit forum juist zoveel bieden.

Veel succes met je zoektocht!
Hoi naamloze cyclingrecycled,

Ik ben inderdaad afgegaan op de eerste de beste fietsenhandelaar die me dit merk aanraadde.
Vandaag even op een 10 jaar oude Giant ( van een vriendin) gefietst en dat fietste geweldig. Ben ook helemaal nieuw op dit terrein en ben gegrepen door fietsen en kamperen.
Wil volgend jaar een vakantie fietsend en kamperen doorbrengen in eigen land. Bijvoorbeeld naar de Waddeneilanden fietsen en weer terug.
Een goede fiets wil ik sowieso hebben omdat ik ook graag dagtochten maak.( op mijn stadsfiets )
Kun je me merken en types adviseren. En wie is cyclingrecycled?
groet carla
Ik ben inderdaad afgegaan op de eerste de beste fietsenhandelaar die me dit merk aanraadde.
Veel mensen op het forum zullen beamen dat "de eerste de beste fietsenmaker" (jammer genoeg) zelden een goede raadgever is. In dit geval is het in ieder geval een incomplete raadgever. Nogmaals, Koga's worden (ook op het forum) gezien als hele degelijke fietsen, maar er bestaat zoveel meer.
Vandaag even op een 10 jaar oude Giant (van een vriendin) gefietst en dat fietste geweldig.
Ik bedoel maar! Echter zal een lekker fietsende fiets natuurlijk niet per definitie een geschikte vakantie fiets zijn. Ik weet niet wat je budget is, maar ik neem aan in ieder geval onder de 1000 euro als je tweedehands op zoek gaat. Voor een zoektocht naar een tweedehands vakantie fiets zijn een aantal zaken waar je op moet letten. Er staat op de website van de wereldfietser een mooi artikel over, maar jammer genoeg is deze momenteel niet beschikbaar nadat de site werd gehackt een paar weken geleden. Als je mij je e-mail adres via PB geef kan ik hem je wel opsturen: ik heb hem nog ergens op mijn harde schijf staan zie ik net.

Het is verder erg moeilijk om op de algemene vraag te antwoorden wat een goede fiets voor je zou zijn. Voor algemene vragen kun je je verder goed inlezen via de zoekfunctie. Dan kom je bijvoorbeeld zo'n draadje tegen met veel nuttige informatie.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=14616 Mocht je specifieke vragen hebben die je niet via de zoekfunctie beantwoordt krijgt, stel die natuurlijk gerust!

Mocht je een groter budget hebben, 1000 en hoger, dan zijn een paar merken die op vakantiefiets gebied gerenommeerd zijn. Een aantal daarvan zijn (niet compleet!) Koga (idd), Idworx, Santos, Snel, VSF Fahrradmanufaktur (nieuw al vanaf net boven 1000 euro!!), Avaghon, Canondale.

Cyclingrecycled doet het zelf op een tien jaar oude tweedehands Santos Mountainbike, die totaal, inclusief aanpassingen, 600 euro gekost heeft. Over een maand brengt ie mij door Kazachstan, Kyrgyzstan en China. Het volgende koppel reisde de wereld rond met bijna dertigjarige fietsen, zo kan het ook: http://www.vwvagabonds.com/Bike/BikeTheBikes.html Het hoeft dus niet veel te kosten, het kan wel.
Hallo Carla,
Mijn zeer fijne fiets is te koop.
Het is een Jan Janssen Millenium van 2005. Kleur: metallic blauw.
Ik heb hem gebruikt voor meerdaagse fietstochten en woon-werk afstand.
Deze fiets zit nog steeds in de collectie van Jan Janssen en dus te zien op hun website.
Vraagprijs: Euro 550,00
Groetjes Francis Roelofs
Zutphen
Hoi Francis, excuses voor de late reactie. Ik ben inmiddels voorzien van een fiets.
vr groet Carla