Oorspronkelijk was mijn Koga Worldtraveller uit 1999 (een van de eerste exemplaren) uitgerust met Mavic X-517 Ceramic velgen. Door een te strakke spaakspanning ontstonden na 1,5 jaar kleine lengtescheurtjes rondom de spaakgaten en zijn beide velgen vervangen door gelijke exemplaren en niet zo strak gespaakt. Na ongeveer 45.000 km fietsen op vakantie in NZ een pompongelukje (fout bij omrekenen van PSI naar Bar) en is de achtervelg uitgebogen. Terug in Nederland vervangen door een Exal SP 19 die echter nu na 10.000 km redelijk versleten is. De voorvelg heeft er nu ruim 48.000 km opzitten en ziet er nog prima uit.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe velg, en gelet op de ervaringen met de oorspronkelijke velgen, liefst velgen met een Ceramic oppervlak. In combinatie met groene koolstop remblokjes remt dit prima.
Een vervanger zou kunnen zijn de Mavic XC 717.
Wie heeft ervaringen met deze velg of weet een ander goed alternatief?
Groet
Paul Snoeij
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe velg, en gelet op de ervaringen met de oorspronkelijke velgen, liefst velgen met een Ceramic oppervlak. In combinatie met groene koolstop remblokjes remt dit prima.
Een vervanger zou kunnen zijn de Mavic XC 717.
Wie heeft ervaringen met deze velg of weet een ander goed alternatief?
Groet
Paul Snoeij