Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Is een microfiber lakenzak comfortabel? - Forum Wereldfietser

Is een microfiber lakenzak comfortabel?

Ik heb een nieuwe slaapzak gekocht waar ik tijdens het "proefkamperen" nogal in heb liggen zweten.
Voor de komende vakantie wil ik een lakenzak meenemen om in te liggen (ik heb graag iets om me heen als ik slaap) en de slaapzak als deken over me heen trekken voor de warmte.

Ik dacht dat een lakenzak van katoen het beste zou zijn tegen het zweten, heb bij Xenos een exemplaar van katoen gekocht (weegt ruim 300 gr) en heeft de afmetingen van een pocketboek.
Nu zag ik in een kampeerwinkel dat de lakenzakken daar van microfiber zijn. Het pakketje is heel klein en heel licht.

Heeft iemand ervaring met microfiber materiaal? Krijg je hiervan omdat het weinig tot geen vocht opneemt een zweterig gevoel en is het meer geschikt voor extra warmte in de winter? of is dit onzin en kan je in de zomer ook heel comfortabel in microfiber liggen?
Ik slaap al enkele jaren in een coolmax (microvezel) mummie lakenzak en een niet donzen saapzak wat mij erg goed bevalt. Snel warm in koud weer en niet zweterig. Daarvoor een zijden lakenzak gehad met hetzelfde resultaat.

Groet
Paul Snoeij
Bij katoen heb je het probleem dat het vocht vasthoud en dus weinig isolerend vermogen heeft soms zelfs het tegendeel.
Bij zijde heb je daar geen last van, is veel fijner om in te liggen en bovendien licht van gewicht en een fijn natuurlijk product.
Wel duurder maar voor mij een geweldige lakenzak.

merk; Thermarest.

Henk

Kunst en fietswerk
Ik zou ook meteen zeggen, neem een zijde lakenzak. Heerlijk koel, maar ook lekker warm. Niet zweterig en heerlijk glad en zacht om in te liggen. Bijkomend voordeel is dat het piepkleine pakjes zijn die nagenoeg niets wegen.
Ik heb al jaren een prima zijden lakenzak van Xenos. Weegt niks, superklein en een goede bescherming voor de slaapzak. Ik weet niet of ze die nog verkopen.