Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hotel bij Bangkok International Suvarnabhumi Airport - Forum Wereldfietser

Hotel bij Bangkok International Suvarnabhumi Airport

Heeft iemand een tip voor de eerste overnachting in de buurt van Suvarnabhumi Airport. Willen de volgende dag door naar het oosten.
Chachoengsao per fiets, bus of trein ? Iemand een aanbeveling wat het beste is ( op zondag)
Alvast bedankt.

Ariën
Ik heb geen aanbeveling, wel een tip.

Wanneer je een hotel zoekt dan kun je op www.booking.com heel erg goed terecht.

Op die manier heb ik al regelmatig hotels geboekt, in Vietnam en in Maleisië en altijd met goed resultaat.

Bijvoorbeeld:

http://www.booking.com/hotel/th/plai-ga ... 310debb9X2
Dag Ariën, in Lat Krabang, tegen het vliegveld aan, zitten betaalbare hotels en daar zit ook een treinstationnetje waarvandaan je met de trein eventueel ook een stuk naar het noordoosten kunt reizen.
Je kunt dit in principe fietsend doen, maar de kans is groot dat je op de snelweg komt en dat is levensgevaarlijk met de fiets (zegt een eigenwijze ervaringsexpert die pas na 5 km via een afslag weer eraf kwam). Later heb ik een weg over het vliegveld en een achteringang van het vliegveld gevonden.
Als je fietst: bij de uitgang van de terminal, waar de bussen en taxi's staan moet je naar rechts (en dus niet richting Bangkok/ snelweg) richting busterminal. De weg langs de busterminal voert je door de achteruitgang van het vliegveld. Hier op de T splitsing met een brede weg, naar links en dan zit je na 2 km in Lat Krabang (op de eerste drukke kruising in Lat Krabang naar links en dan kom je na 1 km al bij een goed hotel. NB: het vliegveld is heel groot en de weg naar de busterminal is al zo'n 2 a 3 km
Makkelijker is een privebusje nemen naar Lat Krabang. Kan niet zo duur zijn voor zo'n korte afstand.
Ik zal nog even kijken op Google earth of ik je de exacte route toe kan sturen.

Veel plezier alvast
Erik
Dag Ariën,
Ik heb het even nagezocht op Google earth. Het lukt me niet om de route vanuit Google Earth in te voeren in dit bericht.
Stuur anders even je emailadres naar erikfiets@live.com dan stuur ik de route over het vliegveld naar je op. Overigens kun je het zelf ook goed zien als je inzoomt op Google Earth. Vanuit de terminal recht naar het Noorden rijden (steeds de lagere rustige weg zoeken), bij de drukke weg buiten het vliegveld linksaf en en na zo'n twee kilometer weer links de Thanon King Kaeo. ( je rijdt links en hoeft dus geen drukke wegen over te steken) Volgens mij zit bij dit kruispunt ook een winkeltje.
Ik had een hotel aan de King Khaeo Road in Racha Tewa. In deze buurt staan meerdere hotels. Prijs: ongeveer €30-€50 (uiteraard meer geld dan de ongeveer €5 tot €15 die je kwijt bent op het platteland, maar betaalbaar voor een luchthavenhotel)
Het kleine stationnetje (meer een armoedig perron) zit hier zo'n twee kilometer vandaan. Wellicht vind je op internet treinschema's vanaf Bangkok centraal via Racha Tewa

Groet
Erik
Dank beiden
Erik, ik heb je gemaild

Ariën
Hoi, aankomst op zondag(ochtend) is perfect qua verkeersdrukte. Zelf 2jaar geleden ook op zondag aangekomen om BKK vliegveld voor onze 1ste fietsvakantie. Vonden het prima te doen om naar het centrum te fietsen. Eerste stuk even op de grote weg maar al snel op een secundaire weg richting centrum. Onder de tolweg loopt een uitstekend geasfalteerde weg richting centrum. Vonden (mijn vriendin en ik) beide het een super ervaring om door het verkeer van Bangkok terijden op onze bepakte fietsjes.. Trein naar het oosten is prima. Alleen wel even van te voren aangeven dat je fietsen meerneemt. Wel handig om tijdig je ticket te regelen. Kunnen/mogen niet in alle treinen mee, je betaald uiteraard wel voor de fietsen, wanneer je de fiets niet zelf uit de wagon wilt tillen wordt je wel getild door de conducteurs :-P Niet (extra) betalen is zelf
de fiets eruit tillen. Busterminals zijn niet altijd even handig te bereiken, zeker niet op de fiets. NIet alle lange afstand bussen nemen ook niet allemaal fietsen mee.

Veel plezier gewenst!
Als het de eerste keer is dat je in Bangkok aankomt, zou ik vooraf een hotel regelen, met een transfer voor jou en je fiets naar dat hotel. Je hebt een lange vlucht achter de rug, je hebt grote kans op een jetlag en verder kom je vanuit de koele airco van de luchthaven in de warme deken van de buitenlucht. Het is nog al een chaos voor de luchthaven: rijen taxis, allerlei mensen die een hotel in de aanbieding hebben. Je weet de weg niet en voor je weet zit je in het spaghetti-netwerk op een snelweg hoog op pootjes en als je er eenmaal op zit keer je niet gemakkelijk weer terug.
Laat je fiets in de verpakking. Je fiets rijklaarmaken komt later wel als je wat uitgerust en geacclamatiseerd bent.

Hoe een eerste ervaring na aankomen op de luchthaven kan zijn, lees je in de klassieker van John Hauser: Zo zacht als zijde, zo buigzaam als bamboe. Nog altijd een aanrader voor iedere Thailand-ganger.

Succes en geniet van Thailand, want het is een prachtig fietsland.