Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaarthouder - Forum Wereldfietser

Kaarthouder

Hoi,

Ik fiets al jaren met een kaarthouder. Zo'n een die je met een knop op het stuur bevestigd. A4 formaat. De fietskaart schuif je er aan de onderkant in.

Het bevalt maar matig. De plastic hoes gaat naar verloop van tijd stuk (van het vele in en uit schuiven) en de knop die je op het stuur draait, en het hele zaakie vast moet houden, is na verloop van tijd dolgedraaid. Daardoor 'zakt' het geheel steeds naar beneden.

Heeft iemand een goede oplossing of ervaring met een een goede kaarthouder?
* ik fiets zonder stuurtas.

Gerrit Pleijter
Ik heb een kaartvlak van ortlieb, dat past bij de stuurtas. Als ik zonder tas fiets en mijn kaart veel nodig heb steek ik dit in mijn fietsshirt of -vest, op de rug dus. Ik vind het wel handig zo, behalve wanneer de achterzakjes echt zo vol mogelijk moeten met proviand en dergelijke
Misschien is het een optie om toch mewt stuurtas te gaan fietsen? Een deel van het voordeel van fietsen zonder hef je toch al grotendeels op door een kaartenhouder te monteren, lijkt me.
Ook ik wil geen stuurtas, hier is het eindresultaat van wat prutswerk om een knappe kart+gps houder te maken:

Afbeelding
P1010768 by shanecycles.com, on Flickr

Afbeelding
P1010769 by shanecycles.com, on Flickr

Nitto lightbar 2 + een aluminium plaat.