Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Last minute Frankrijk - Forum Wereldfietser

Last minute Frankrijk

In oostenrijk is het weer niet al te best dus overwegen we nu om naar Frankrijk te rijden waar het weer beter is. We zijn dus op zoek naar suggesties voor een mooie standplaats om van daaruit dagtochten te maken. Regio Rhone Alpes lijkt ons wel wat. Of een kant en klare meerdaagse route zou ook mooi zijn. Hebben jullie suggesties?
Johojo schreef:In oostenrijk is het weer niet al te best dus overwegen we nu om naar Frankrijk te rijden waar het weer beter is. We zijn dus op zoek naar suggesties voor een mooie standplaats om van daaruit dagtochten te maken. Regio Rhone Alpes lijkt ons wel wat. Of een kant en klare meerdaagse route zou ook mooi zijn. Hebben jullie suggesties?
Voor enige weerzekerheid moet je op dit moment helaas zuidoostelijk van de hoger gelegen gebieden zijn. Dus alles achter de Vercors en het centaal massief. Voor de rest is het je eigen afweging tussen
1. enerzijds vlak en anderzijds rustig
2. enerzijds toersitisch en anderzijds weinig voorzieningen
Suggetie: de zuidoostelijke kant van de Cevennen, dwz alles wat niet Ardeche heet.
Leon
Het weer in West- en Midden-Europa is zo drastisch van slag dat ik minstens naar de Provence zou gaan. Vanuit Bédoin kun je leuk fietsen in het gebied rond de Mont Ventoux. Wat zuidelijker kun je een mooie tocht van een dag of vier rond de Lubéron maken. De Provence is natuurlijk wel heel toeristisch maar er zijn zoveel dorpjes en kleine weggetjes dat je de grootste drukte best kunt ontlopen, lijkt me, al ben ik er zelf nooit in het echte hoogseizoen geweest. Op mijn website staan wat suggesties en links naar routes in de Provence.
Drome en Provence!! Lavendelvelden, dorpspleintjes, salade chevre chaud, wijntje, pastis, bergjes.....Heerlijk.
Nog wel heel even afwachten wat er gebeurt:
http://www.nu.nl/buitenland/2568407/toe ... weer-.html
Hou meteofrance.fr in de gaten.
Leon
Bedoin zijn we in 2008 geweest. Goed fietsbaar, maar nu gaan we ergens anders naar toe. Zelf zitten we nu te denken aan de regio Aix les Bains - Annecy. Zou dat wat zijn?
Johojo schreef:Bedoin zijn we in 2008 geweest. Goed fietsbaar, maar nu gaan we ergens anders naar toe. Zelf zitten we nu te denken aan de regio Aix les Bains - Annecy. Zou dat wat zijn?
Zeker een mooi en interessant gebied voor pittige tochten en ook iets minder pittige tochten, maar niet in de veilige zône met mooi weer deze week.
Leon