Mijn moeder wil een nieuwe toerfiets, die moet voldoen aan de volgende eisen:
-licht (het liefst zo licht als mijn racefiets
)
-dames/mixte frame
-stuur met meerdere posities voor de handen
-comfortabel
-beetje bagage mee kunnen nemen (achterdragertje/evt. stuurtas)
-niet te diepe houding
-mee door de Limburgse heuvels te fietsen, dus geschikte remmen/verzet
Ik zei: die fiets heb je min of meer al, want dat is er een zoals deze:
![Afbeelding](http://4.bp.blogspot.com/_gSsMxD-h088/S_E3cAB01sI/AAAAAAAABQo/JOEnk8TQD3Q/s400/nl_newbike.jpg)
Inmiddels hebben zich ook anderen ermee bemoeid en proberen haar naar een nieuwe fiets te praten. Ik heb alleen nog geen beter alternatief gehoord of gevonden.
De Koga is in prima staat, maar moet wel nodig een keer helemaal uit elkaar. Nu is de vraag wat aan die Koga nog te veranderen valt om met name iets te verbeteren aan de houding (dus meer rechtop) en dus stuur. Lager zou niet moeilijk moeten zijn, maar de stuurpen staat al maximaal hoog. Wie weet een goed alternatief stuur?
Of: wie weet een fiets die voldoet aan de wensen? Ik denk dan aan een een audax-achtige fiets, maar die hebben doorgaans geen damesframes...
Sjors
-licht (het liefst zo licht als mijn racefiets
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-dames/mixte frame
-stuur met meerdere posities voor de handen
-comfortabel
-beetje bagage mee kunnen nemen (achterdragertje/evt. stuurtas)
-niet te diepe houding
-mee door de Limburgse heuvels te fietsen, dus geschikte remmen/verzet
Ik zei: die fiets heb je min of meer al, want dat is er een zoals deze:
![Afbeelding](http://4.bp.blogspot.com/_gSsMxD-h088/S_E3cAB01sI/AAAAAAAABQo/JOEnk8TQD3Q/s400/nl_newbike.jpg)
Inmiddels hebben zich ook anderen ermee bemoeid en proberen haar naar een nieuwe fiets te praten. Ik heb alleen nog geen beter alternatief gehoord of gevonden.
De Koga is in prima staat, maar moet wel nodig een keer helemaal uit elkaar. Nu is de vraag wat aan die Koga nog te veranderen valt om met name iets te verbeteren aan de houding (dus meer rechtop) en dus stuur. Lager zou niet moeilijk moeten zijn, maar de stuurpen staat al maximaal hoog. Wie weet een goed alternatief stuur?
Of: wie weet een fiets die voldoet aan de wensen? Ik denk dan aan een een audax-achtige fiets, maar die hebben doorgaans geen damesframes...
Sjors