Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum aanvraag maar weinig tijd, hoe doe je dat? - Forum Wereldfietser

Visum aanvraag maar weinig tijd, hoe doe je dat?

In 2012 ga ik 6 maanden fietsen. Doel is van Nederland naar China te fietsen (eindbestemming nog onbekend)
Is het mogelijk om in Nederland al alle visa te bemachtingen? Wat ik gelezen heb, is dat dit pas maximaal drie maanden voorafgaand aan de inreis van het land kan. Is er een andere manier om toch aan die visa te komen?
Als die er niet is, hoeveel wachttijd levert het regelen van een visum op per land? Ik heb maar 6 maanden en het zou vervelend zijn als ik daarvan 3 weken moet wachten op een visum. Iemand ervaring/tips?
De geplande route is vanuit Nederland oostwaarts Europa uit: Oekraïne, Rusland, Kazaghstan, China.
Dan heb drie visa nodig, Oekraïne is een stempel aan de grens.

Rusland en Kazachstan kun je het best hier al regelen. Het Chinese visum in Astana of Alma Aty.
Je hoeft dan maar 1 keer te wachten op een visum en dan ben je toch al op een plek waar je misschien wel wat tijd wil doorbrengen.
Russische en Kazachse visa zijn hier goed te regelen. Je kunt overwegen om een visumburo in te huren. Dat scheelt gedoe met post, geldwissels en reizen enz.

Sjirk