Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Hallo Jean,mobilette schreef:op mijn fiets zit geen fietstandaard,welk is de meest practische om te gebruiken,
Helaas verkoopt 90% van de fietsenboeren niet de ene poot die wél goed is tussen alle meuk. Je moet de poot hebben die je vindt als je googelt op Esge Pletscher.mobilette schreef:oke ik heb het begrepen,morgen naar de fietsenboer en er een kopen met een poot.
Als de poot in zijaanzicht netjes ter hoogte van het zwaartepunt zit heeft de fiets niet de neiging om te draaien en om te vallen. Met zware tassen is het dus het handigst de steun verder naar achteren te plaatsennsa1984 schreef: Iemand nog zin om te motiveren waarom een achtervork/as standaard beter zou zijn dan eentje in het middel van de fiets? Want ik als (leerling fietsenmaker heb geen directe voorkeur.)
Let op: het gaat dan niet om de plek waar de poot aan het frame vastzit maar om de plek waar hij de grond raakt, dat is een stuk naar voren.m-gineering schreef:Als de poot in zijaanzicht netjes ter hoogte van het zwaartepunt zit heeft de fiets niet de neiging om te draaien en om te vallen. Met zware tassen is het dus het handigst de steun verder naar achteren te plaatsennsa1984 schreef: Iemand nog zin om te motiveren waarom een achtervork/as standaard beter zou zijn dan eentje in het middel van de fiets? Want ik als (leerling fietsenmaker heb geen directe voorkeur.)
De beste fietsstandaards zijn bomen, verkeersborden, muurtjes, huizen en vangrails. Ok, ze zijn loeizwaar, maar je hoeft het niet mee te zeulen. En je kunt je fiets ook altijd neer leggen. De kans dat ie omvalt en je spiegeltje breekt is dan vrij klein.mobilette schreef:op mijn fiets zit geen fietstandaard,welk is de meest practische om te gebruiken,als je er een neemt met twee benen zit je toch gauw aan 500 gram,en op een poot is dit te doen dat de fiets blijft staan,wat wordt het meest gebruikt.
graag info.
groeten
jean
Die heb ik op m'n stadsfiets zitten en bevalt prima. Enig nadeel is dat-ie van tijd tot tijd om onverklaarbare reden door z'n stop heendraait en dan doodleuk naar voren doorslaat bij het uitklappen. Even terugklappen en opnieuw uitzetten en het is verholpen.nsa1984 schreef:[...] positieve ervaringen met die breed uitslaande spanninga standaards.
mee eens. 9 vd 10 keer kun je je fiets gewoon ergens tegenaan zetten, de overige keren is voorzichtig neerleggen vaak een optie. En verder is er de truc met het touwtje: als je kampeert heb je altijd wel een reserveharing bij je. Die mep je in de grond en je spant een lijntje naar je zadelpen. Je fiets leun je dan net ff uit het lood. Werkt ook bij grote slappe struiken, klein rotsblok, noem maar op. Werkt uitstekend, weegt niks.SjirkM schreef:De beste fietsstandaards zijn bomen, verkeersborden, muurtjes, huizen en vangrails. Ok, ze zijn loeizwaar, maar je hoeft het niet mee te zeulen. En je kunt je fiets ook altijd neer leggen. De kans dat ie omvalt en je spiegeltje breekt is dan vrij klein.mobilette schreef:op mijn fiets zit geen fietstandaard,welk is de meest practische om te gebruiken,als je er een neemt met twee benen zit je toch gauw aan 500 gram,en op een poot is dit te doen dat de fiets blijft staan,wat wordt het meest gebruikt.
graag info.
groeten
jean
Sjirk