Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wel of geen stuurtas? - Forum Wereldfietser

wel of geen stuurtas?

De meesten van jullie zullen hier wel een hele duidelijke mening over hebben, maar ik twijfel of ik dit jaar met of zonder stuurtas ga fietsen.
Ik heb altijd met stuurtas gefietst, maar sinds ik een nieuwe fiets heb, heb ik de stuurtas er nog niet opgehad, en merk ik dat ik dit wel prettig vind fietsen. Ook heb ik nooit veel spullen in mijn stuurtas, dus de spullen die hierin zaten zitten nu in mijn voortas.
Maar...waar laten jullie de kaart? Ik lees graag de kaart terwijl ik fiets, zodat ik niet bij elke afslag hoef af te stappen. Hoe lossen jullie dit op? (geen losse kaartenhouder, dit vind ik ook niet prettig).
Ik heb nog tot eind juli om de keuze wel of geen stuurtas te maken, dus vandaar jullie meningen, ervaringen er reacties hier op.

Anouk

Hoi Anouk,

Ik fiets ook zonder stuurtas (dezelfde reden als jij die hebt gegeven). Voor de kaart gebruik ik een simpele houder. In één van de laatste tijdschriften van de wereldfietser staat een beschrijving van de kaarthouder. Volgens mij 3 nummers geleden maar dat weet ik niet helemaal meer zeker. Gewoon de laatste nummers even doorbladeren.
De kaarthouder is uiterst simpel zelf te maken, is spotgoedkoop, functioneert ook prima als je gaat mountainbiken en is oersterk.

Succes,
Marco

Bedankt voor de tip. Ik heb even gezocht, en dit is precies wat ik zoek. Wel de mogelijkheid om een kaart te lezen, maar geen immens grote kaarthouder.

Anouk

Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig naar dat systeempje maar ik heb dat tijdschrift niet. Waar kan ik het vinden? hoe maak ik dat? Ik draag een wielrenshirt en stop de kaart in m'n shirt, maarja dan wel prutsen met plasticzakjes want anders wordt je kaart nat en onleesbaar.
groetjes carolien

Hoi Carolien,
Als je lid bent van de wereldfietser ontvang je 4 * per jaar het tijdschrift waar o.a. dit soort dingen in staan.
Anders moet je even via de knop "Tijdschrift" kontakt opnemen met de uitgever.
Groetjes,
Marco