Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Recente ervaringen met China Southern? - Forum Wereldfietser

Recente ervaringen met China Southern?

Hallo,

Zijn er hier mensen die recente ervaringen hebben met het meenemen van een fiets op een vlucht van China Southern, vanuit China ( Urumqi naar Moskou)? De website zegt het volgende
May I take a bicycle?
Yes. As to domestic flights, you may disassemble and pack it for checking. For international flights, you may dial CSN selling service hotline 95539 for more information on declaration.
Zo simpel als het lijkt, zo onmogelijk lijkt het in de praktijk. Ik heb nu al zeker tien keer hun (beroerde) hotline/service lijn gebeld. Een mevrouw vertelde me in onverstaanbaar engels dat alleen vouwfietsen meekunnen, en een ander vertelde me dat de fiets enkel mee kan als de fiets binnen de size limit valt (van maximaal 1 meter, hetgeen impliciet zou betekenen dat Rusland niet als Europa wordt gezien, aangezien voor vluchten naar Europa de regel van toepassing is dat alle zijden opgeteld maximum 158 cm moeten bedragen). Valt de fiets buiten deze formaten dan kun je het vergeten en moet de fiets mee als cargo. Maximale lengte van 1 meter, of opgetelde lengte van 158 cm haal ik denk ik simpelweg niet. Voor mij komt dit er dus op neer dat ze geen fietsen accepteren. Of vergis ik me (ik heb even geen meetlat of meetlint in huis) ? Volgens mij is het frame zelf alleen al langer dan 1 meter. Op internet staat er verder ook een mooi horror verhaal :

http://www.productreview.com.au/r/china ... 11909.html

De grootste grap van mijn zoektocht naar antwoorden op mijn vragen is nog wel het feit dat het China Southern kantoor op Schiphol weigert informatie te verschaffen over vluchten die niet vanuit Schiphol vertrekken. Wat is dat nou voor een onzin? Ik sta te zwaaien met mij flappen en de locale service-desk weigert mij te helpen. Ik begrijp het niet meer.

Het probleem is dat niemand anders dan Southern China de vlucht van Urumqi naar moskou uitvoert (onder een aeroflot vluchtnummer weliswaar, d.m.v code-sharing agreement), of dat het veel te duur wordt.

De vraag is dus of iemand een recente positieve ervaring heeft met het vliegen met China Southern met een fiets (niet vanuit Schiphol daar gelden andere regels!) vanuit China. Is Cargo een reële optie, of veel te duur?

Ik vrees dat ik mijn hele reis zal moeten omgooien door een verdoemd slechte maatschappij.... bah. Het idee was om op Bishkek (Kirgizie) te vliegen en te vertrekken uit Urumqi (China..) Drie van de vier vluchten zouden worden uitgevoerd door aeroflot met een zeer duidelijke fiets-policy.

Dank!
Hoi,

Ik weet niet of dit nog op tijd komt voor jou.
Wij hebben afgelopen zomer gefietst in China en zijn met China Southern heen en terug gevlogen. Zowel op de heen als de terugweg ook een binnenlandse vlucht gehad (van en naar Xi'an). Voor ons geen centje pijn. Wij hadden geboekt via een boekingsmaatschappij (waarvan ik de naam stom genoeg al weer vergeten ben). Bij de boeking van de vlucht aangegeven dat we een fiets mee wilden nemen. Die boekingsmaatschappij heeft dit voor ons geregeld, al wilden ze niet honderd procent garanderen dat de fiets op de binnenlandse vlucht ook mee kon. We hebben het maar gegokt en het was geen enkel probleem.
Wij hadden de fiets wel in een kleine doos verpakt, van max. 1,50 m (dan was het nog betaalbaar). Dus voorwiel eruit, voordrager eraf, zadel en stuur eraf etc. Wel even flink sleutelen en puzzelen om alles in die doos te krijgen (thuis al gedaan).

groet, Gerben
In augustus vloog ik met KLM van Amsterdam naar Beijing en de terugvlucht (code sharing) met China Southern Airlines. De terugvlucht was dus geboekt bij de KLM, maar uitgevoerd door de chinese luchtvaartmaatschappij. Ik heb de reservering van mijn fiets aan KLM doorgegeven. KLM heeft vervolgens de chinese luchtvaartmaatschappij op de hoogte gesteld van mijn fiets op de terugvlucht. Van China Southern Airline heb ik nooit een bevestiging gehad. Tijdens het inchecken van mijn terugreis betaalde ik het overbagagetarief van de carrier airline, China Southern Airline. Voor de terugvlucht (480 RMB, 50 Euro) was ik goedkoper uit, dan het standaardtarief van KLM (100 euro) voor vervoer van de fiets naar het Verre Oosten.